Autor Subiect: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 36 de ani  (Citit de 3634 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Ministrul Economiei: "Vreau să lansăm programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani"

http://www.automarket.ro/stiri/ministrul-economiei-vreau-sa-lansam-programul-prima-masina-pentru-57300.html

Ministrul Economiei a anunţat dorinţa de a iniţia un program denumit generic "Prima Maşină", destinat persoanelor cu vârsta între 18 şi 30 de ani, menit să le ajute pe acestea să achiziţioneze o maşină nouă în condiţii avantajoase.

Esential = 50 la sută din valoarea creditului "Prima Maşină" ar putea fi garantată de Guvern.

Ministrul Economiei propune un program de stimulare a achiziţiei de automobile noi prin lansarea unui sistem de garantare a creditelor pentru tinerii între 18 şi 30 de ani care vor să cumpere o maşină nouă. Acest sistem este inspirat de programul "Prima Casă" şi implică un dosar al solicitantului, care trebuie să demonstreze că are un loc de muncă stabil şi că maşina dorită este nouă şi intră în limita de buget a programului (încă nestabilită). Una dintre posibilităţile anunţate de acest proiect implică garantarea Guvernamentală a 50% din valoarea împrumuturilor solicitate de aplicanţi în contextul unui avans minim de 5% din preţul maşinii. Faţă de o soluţie clasică de finanţare, tinerii ar primi o perioadă mai lungă de rambursare, o dobândă mai mică şi încheierea unei asigurări împotriva tuturor riscurilor, pe toată perioada de rambursare.



Cel mai probabil, tinerii solicitanţi vor avea nevoie şi de un girant solvabil care să le garanteze plata creditului în cazul în care aceştia sunt neserioşi sau nu îşi mai permit plata ratelor. Pentru moment, această propunere a Ministrului Economiei este doar atât, neexistând un proiect concret prezentat public. Până la atingerea unei forme coerente, Ministrul Economiei a anunţat că va avea mai multe întâlniri cu reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România pentru a stabili o sumă maximă pentru proiect, precum şi idei de bună derulare ale programului.

Programul ar avea rolul de a stimula vânzările de automobile din România prin facilitarea împrumuturilor pentru categoria demografică vizată de ”Prima Maşină”. Ministrul Economiei consideră că "nu există tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină", aceasta fiind şi motivaţia proiectului în viziunea dânsului. Pentru moment, nu este clar dacă proiectul "Prima Maşină" poate fi cumulat în vreun fel cu ofertele Rabla, cu toate că această posibilitate ar implica o dublă reducere acordată pentru un produs, lucru rar întâlnit în această industrie. Acest proiect vine în ciuda tendinţelor globale de reducere a proprietăţii asupra vehiculelor efectuate de persoanele aparţinând "Generaţiei Y", după cum arată studiile derulate în SUA, de exemplu.

« Ultima Modificare: Noiembrie 19, 2014, 02:03:32 p.m. de tokyodream »

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani
« Răspuns #1 : August 13, 2014, 02:17:22 p.m. »
"Prima maşină": preţ maxim 12.400 Euro, credit pe 7 ani şi avans mic

http://www.informatiiauto.ro/prima-masina-pret-maxim-12400-euro-credit-pe-7-ani-si-avans-mic-sid14447.html

Perioada de creditare de până la 7 ani şi un avans cuprins între 5 şi 7% din valoarea autoturismului nou sunt primele criterii de selecţie pentru noul program „Prima maşină”.

Potrivit unor surse apropiate discuţiilor, acestea sunt cifrele asupra cărora au căzut de acord cei mai mari jucători din auto şi autorităţile din cadrul Ministerului Economiei, transmite zf.ro

Preţul maxim al maşinilor noi, ce vor fi acceptate spre achiziţie în noul program, va fie de 45.000 de lei fără TVA, fie de 50.000 de lei fără TVA, potrivit surselor citate.

Diferenţa de 5.000 de lei este una importantă în special pentru importatori, care în general comercializează maşini mai scumpe decât cele vândute de Dacia. Astfel, dacă pragul rămâne la 10.000 de euro fără TVA (12.400 de euro cu TVA), în program pot intra toate modele Dacia, dar nu se încadrează modelul Ford B-Max, produs de americani la Craiova.

Dacă pragul ar fi de 50.000 de lei fără TVA sau circa 13.700 de euro cu TVA, atunci ar putea intra inclusiv B-Max cu motorul EcoBoost de 1,0 litri, de asemenea produs în România.

Al doilea punct la care încă se discută între jucătorii din auto şi autorităţi reprezintă vârsta celor ce se vor putea încadra în program. În discuţie sunt cei cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, dar pragul superior se poate extinde până la 50 de ani.

Pe lângă Programul Rabla, Guvernul vrea să ajute tinerii să-şi cumpere o maşină nouă, în condiţiile în acum se introduc în ţară de trei ori mai multe maşini second-hand. Guvernul vrea să pună la punct, până în toamnă, un sistem de garantare a creditelor pentru acest program, unde vor fi acceptate doar maşinile noi.


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani
« Răspuns #2 : Octombrie 07, 2014, 10:37:21 a.m. »
Reactia Dacia si Ford dupa lansarea programului Prima Masina. Asociatia Constructorilor Auto cere ajustari pentru accesul mai multor marci

http://www.incont.ro/auto/reactia-dacia-si-ford-dupa-lansarea-programului-prima-masina-asociatiei-constructorilor-auto-cere-ajustari.html

Cei doi producatori auto din Romania, Dacia si Ford, apreciaza ca programul Prima Masina este unul util, opinie impartasita si de APIA, care precizeaza insa ca va fi nevoie de ajustari care sa permita accesul mai multor marci in cadrul proiectului, scrie Mediafax.

 "Am participat la pregatirea acestui program si consider ca este un instrument nou, menit sa reanime piata automobilelor noi", a declarat Constantin Stroe, membru CA la Automobile Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Prezent la conferinta de prezentare oficiala a programului de la Ministerul Economiei, Stroe a solicitat autoritatilor sa prezinte cu cat este mai mic costul creditului prin acest program, comparativ cu variantele de finantare existente in prezent, iar pe de alta parte sa nu neglijeze categoriile de varsta de peste 35 de ani.

"Pentru noi este foarte importanta miza de a relansa vanzarile de masini noi catre persoane fizice. Noi stim ca dupa criza din 2008 a existat o reticenta importanta din partea acestora in a cumpara masini noi si speram ca programul va influenta favorabil relansarea vanzarilor", a spus Nicholas Maure, seful Dacia Romania.

Directorul general al Ford Romania, Zoltan Brassai, a vorbit despre cresterea ponderii vanzarilor de masini second hand din ultimii ani in dauna celor noi si a apreciat implementarea programului, precizand ca masinile B-Max produse la Craiova se incadreaza in acest proiect.

(P) Orice solutie de creditare BCR alegi, premii culegi! Alege-o pe cea care ti se potriveste!
"Fata de derularea programului, credem ca vor mai fi probabil unele ajustari, unele corectii, cum s-a intamplat si cu Prima Casa. Credem ca trebuie avut in vedere ca programul sa nu afecteze din punct de vedere concurential piata, sunt totusi marci care nu intra doar in aceasta limita", a spus Marius Tudor, secretarul general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).

El apreciaza ca programul ar trebui sa permita si achizitiile de masini la preturi mai ridicate decat pragul de 50.000 de lei propus in actuala varianta a programului.

"As remarca ca este totusi un program util in conditiile in care accesul la credite a fost destul de dificil in ultimii ani", a mai spus reprezentantul asociatiei.

Guvernul vrea sa lanseze din noiembrie programul "Prima Masina", prin care isi propune sa sprijine achizitia de autoturisme noi cu credite bancare garantate de stat, si estimeaza ca proiectul va genera vanzarea a 20.000 de unitati anual.

Programul este destinat in principal tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani, care vor avea prioritate, dar si altor categorii de varsta, si vizeaza emiterea de garantii de stat pentru creditele contractate de beneficiari in vederea achizitiei de autoturisme noi.


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani
« Răspuns #3 : Octombrie 07, 2014, 01:34:27 p.m. »
Prima maşină, înlocuitorul programului Rabla, susţine achiziţia de maşini care costă până la 14.000 euro şi debutează la 1 noiembrie

http://www.automarket.ro/stiri/prima-masina-inlocuitorul-programului-rabla-sustine-achizitia-de-masini-58263.html

Ministerul Economiei a prezentat prima versiune a programului Prima Maşină, prin care vrea să garanteze credite care să asigure vânzarea a 20.000 de maşini noi în România. Programul ar trebui să debuteze la 1 noiembrie 2014 şi favorizează clienţii cu vârsta curpinsă între 18 şi 35 de ani.

Esential  = 14.000 de euro este plafonul maxim al creditului garantat de stat prin programul Prima Maşină, versiunea proiect.
7 ani este perioada maximă de creditare permisă prin acest proiect.
6 la sută este valoarea dobândei pentru creditul acordat prin programul Prima Maşină.



Programul Prima Maşină este propunerea Ministerului Economiei pentru relansarea vânzărilor de automobile noi în România. Acesta implică garantarea din partea statului a 20.000 de credite acordate prioritar persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, în limita a 14.000 de euro (50.000 de lei fără TVA, respectiv 62.000 de lei cu TVA inclus) şi doar pentru achiziţia de automobile noi. Creditul poate fi luat pentru o perioadă de maximum şapte ani, iar cei care au vârsta de până la 35 de ani vor avea prioritate la primirea sprijinului guvernamental pentru credit, cu toate că participanţii mai în vârstă se pot înscrie şi ei. Evident, doar cei care nu au maşină sunt eligibili pentru acest program, deşi nu a fost anunţată nicio metodă de verificare dacă aceştia au mai avut vreodată un automobil. Garanţia statului va acoperi maxim 50% din valoarea creditului acordat în cadrul programului, diferenţa fiind reprezentată de autoturismul ales de client şi valoarea de 50.000 de lei plus TVA include şi cuantumul poliţei CASCO pentru primul an. Momentan este doar un proiect supus dezbaterii publice, dar este posibil să intre în vigoare în forma actuală încă de la 1 noiembrie anul curent.



Doar persoanele fizice pot apela la programul Prima Maşină, la fel cum era la început Programul Rabla. Dacă ar începe de la 1 noiembrie 2014, estimările Ministerului Economiei anunţă comercializarea a 2.500-3.000 de maşini noi prin program. Anul 2015 ar aduce 20.000 de maşini noi achiziţionate prin Prima Maşină, spun aceleaşi estimări. Programul Rabla aduce 25% din vânzările de maşini noi către persoane fizice în prezent, dar Prima Maşină ar trebui să urce această pondere la 40% în viitorul apropiat şi să crească şi vânzările la nivel de piaţă în numai doi ani. Rămâne de văzut dacă persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani vor fi interesaţi de condiţiile de creditare şi de paleta de modele disponibilă în cadrul acestui proiect, mai puţin de 20 de modele noi vândute în România fiind eligibile pentru Prima Maşină.

Ministrul Economiei: "Vreau să lansăm programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani"
Condiţiile de creditare pentru tineri sunt rareori favorabile, dar noul program ar trebui să le aducă acestora un sprijin suplimentar, aşa că avansul necesar este situat între 5 şi 10%, mai mic faţă de cel solicitat pentru creditele existente pe piaţă găsite la o căutare rapidă.



Trebuie avut în vedere ca programul să nu afecteze piaţa din punct de vedere concurenţial, sunt multe mărci care nu intră în acest program din cauza preţurilor. Probabil că ar fi mai bine dacă ar putea fi cumpărate şi maşini mai scumpe de 50.000 de lei, cu toate că este bună garantarea doar până la o anumită sumă.
Marius Tudor
secretar general APIA



Reprezentanţii Dacia şi Ford, cele două mărci auto care produc maşini în ţara noastră, au declarat că prima variantă prezentată a acestui program este promiţătoare, titrează cei de la 0-100.ro. Cei de la Dacia sunt favorizaţi de acest proiect, deoarece toate modelele din portofoliu sunt eligibile pentru Prima Maşină, în timp ce doar Fiesta, B-Max, Ka, Courier şi unele versiuni Focus s-ar încadra din partea Ford în acest program. Zoltan Brassai, directorul general Ford România, a declarat pentru cei de la HotNews că a propus, în numele companiei, creşterea susţinerii guvernamentale până la pragul de 15.000 de euro. Acesta ar aduce şi mai multe comenzi, explică directorul diviziei româneşti a mărcii americane. Între timp, Constantin Stroe, membru al CA Dacia, spune că programul este pozitiv, dar nu ar trebui să neglijeze categoria persoanelor trecute de 35 de ani, mulţi dintre aceştia dorind o maşină nouă, dintr-o gamă accesibilă, dar neavând până acum posibilitatea contractării unei finanţări în condiţii avantajoase. Stroe a propus şi prezentarea de exemple clare ale costurilor totale de finanţare pentru orice doritor, pentru a sublinia avantajele şi dezavantajele sistemului oferit. Nicolas Maure, directorul general Dacia, speră ca acest program să deblocheze vânzările de maşini noi pentru persoanele fizice din România, în special pentru tineri.

Via 0-100.ro | Mediafax | Sursă foto



Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani
« Răspuns #4 : Noiembrie 19, 2014, 01:25:19 p.m. »
http://www.informatiiauto.ro/programul-prima-masina-oficial-in-vigoare-sid14677.html

Programul "Prima maşină", oficial în vigoare



Conform normelor de aplicare, cei care cumpără o Primă Maşină vor putea beneficia de o perioadă de creditare de maximum 5 ani, la un cost al maşinii de cel mult 50.000 lei plus TVA, şi cu o dobândă subvenţionată în proporţie de 50%

Normele au fost aprobate în şedinţa de marţi a Guvernului, transmite Mediafax.

"Cinci ani perioada de creditare, limita 50.000 (lei - n.r.) plus TVA, se subvenţionează cu 50% dobânda", a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă, la finalul şedinţei, anunţând aprobarea normelor.

Iniţial, autorităţile anunţaseră pentru acest program o perioadă de creditare de până la 7 ani.

Proiectul de norme, prezentat la finele lunii octombrie, prevede că persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani care vor să cumpere cu credit un autoturism prin programul "Prima Maşină" trebuie să depună un avans de cel puţin 5% din preţul de achiziţie, iar în cazul celor de peste 36 de ani, inclusiv, procentajul creşte la minimum 10%.

Pentru a beneficia de garanţia acordată de stat, persoanele fizice trebuie să îndeplinească o serie de condiţii, între care: să facă dovada că autoturismul care va fi cumpărat este nou, este produs în spaţiul intracomunitar sau provenit din import, îndeplineşte cel puţin cerinţele minime ale standardului Euro 5, este cumpărat de la o firmă care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor şi are un preţ de achiziţie care nu depăşeşte suma de 50.000 lei (circa 11.500 Euro), la care se adaugă TVA.

De asemenea, cumpărătorul se obligă să asigure autoturismul printr-o poliţă Full Casco şi să nu înstrăineze maşina pe toată durata de valabilitate a garanţiei.

Programul "Prima Maşină" a fost aprobat la mijlocul lunii octombrie de Guvern prin ordonanţă de urgenţă.

Autorităţile estimează că prin acest program vor fi vândute 2.500-3.000 de maşini până la finele acestui an, respectiv 20.000 de unităţi noi anual.


=========


http://www.automarket.ro/stiri/programul-prima-masina-guvernul-a-aprobat-o-perioada-de-creditare-de-58850.html

Programul Prima Maşină: Guvernul a aprobat o perioadă de creditare de maximum cinci ani cu avans minim de 5%



Guvernul a aprobat normele metodologice de aplicare ale Programului Prima Maşină. Acestea prezintă un proiect uşor modificat faţă de prima variantă anunţată de Ministerul Economiei.


Esential = 5 la sută din valoarea contractuală a maşinii cumpărate prin Programul Prima Maşină va fi avansul minim solicitat aplicanţilor cu vârsta de până la 36 de ani.

Programul Prima Maşină elaborat de Guvernul României se aproprie cu paşi repezi de realitate, normele metodologice de aplicare fiind aprobate în şedinţa de marţi, 18 noiembrie, după publicarea acestora în Monitorul Oficial. Versiunea aprobată de Guvern este diferită de cea prezentată până acum de autorităţi, perioada maximă de creditare fiind redusă de la şapte la cinci ani, fiind introdus un avans minim de 5% din valoarea maşinii şi dobânda fiind subvenţionată de stat în proporţie de 50% şi finanţarea fiind garantată guvernamental în proporţie de 50%. Costul maşinii care poate fi cumpărată prin acest program este de cel mult 50.000 de lei plus TVA. Persoanele care au peste 36 de ani şi aplică la acest program trebuie să aibă un avans de minimum 10% din valoarea de contract a vehiculului dorit, iar în acel caz Guvernul va garanta 40% dinfinanţare.

Cumpărătorul este obligat să asigure autoturismul cumpărat printr-o poliţă Full Casco fără franşiză care va acoperi cel puţin riscurile totale şi parţiale de furtă şi daună. În plus, acesta se angajeză să nu înstrăineze maşina pe toată durata de valabilitate a garanţiei. Ediţia 2014 a Programului ”Prima Maşină” va beneficia de un plafon total al garanţiilor de 50 de milioane de lei. Pentru a fi eligibilă în acest program, maşina cumpărată trebuie să fie nouă, să respecte cel puţin normele Euro 5 şi să fie cumpărată de la o firmă care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor. Nu există nicio reglementare vizibilă în proiect care să împiedice o persoană să cumpere o maşină prin acest program dacă au mai avut în trecut un autovehicul sau dacă deţin în prezent un autoturism.



Programul Prima Maşină nu poate fi aplicat încă, deoarece trebuie publicat un alt articol în Monitorul Oficial care să includă normele de aplicare ale acetui proiect. Asta înseamnă că data de pornire cel mai probabilă a programului este undeva în luna decembrie a anului curent. Avansul de 5% din valoarea de contract a autovehiculului are rolul de a preveni creditele neperformante fără a înlesni accesul la program. În cazul unei maşini de 50.000 de lei fără TVA, avansul ar fi situat la 2.500 de lei, ceea ce înseamnă că preţul nu este prohibitiv.

Via ZF
« Ultima Modificare: Noiembrie 19, 2014, 02:01:58 p.m. de tokyodream »

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 36 de ani
« Răspuns #5 : Decembrie 02, 2014, 05:53:49 p.m. »
Pe site-ul mitsubishi-motors.ro scrie asa:

==============

Te-ai hotărât? Înainte de a lua o decizie, e bine să ştii ce condiţii trebuie să îndeplineşti:

    Valoarea de achiziţie nu trebuie să depăşească 14.000 de euro, cu TVA inclus.
    Valoarea maximă a procentului de garantare a creditului din partea statului este de maximum 50%.
    Poţi participa la program doar dacă nu ai mai fost proprietarul altei maşini.


============

Punctul 3 mi se pare o porcarie............. mai bine lasa programul RABLA 2015, aveau sanse mai bune de reusita.....

asa..... ciuc-iu o sa mai vanda masini anul viitor !


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 36 de ani
« Răspuns #6 : Februarie 11, 2015, 08:31:03 a.m. »
http://www.click.ro/utile/auto/peste-5600-de-romani-isi-vor-putea-lua-autoturisme-garantate-de-stat-2015

Peste 5.600 de români îşi vor putea lua autoturisme garantate de stat, în 2015

Cel puţin 5.645 de români cu vârsta de peste 18 ani îşi vor putea cumpăra autoturisme prin programul guvernamental „Prima maşină”, în 2015, dacă preţul de achiziţie este cel maxim permis (62.000 de lei).

Banii alocaţi de autorităţi în acest an pentru garantarea creditelor se ridică la 350 de milioane de lei, mai puţini decât şi-au propus oficialii Guvernului. Băncile şi instituţiile financiare nebancare (IFN) au termen până la 2 martie să se înscrie pe lista celor care finanţează achiziţia de autoturisme, informează Mediafax. Până acum, doar zece finanţatori au transmis autorităţilor că vor să acorde împrumuturi românilor care sunt în căutarea primului autoturism. Cei care vor să facă un credit garantat de stat pentru a cumpăra o maşină trebuie să aibă cel puţin 18 ani şi să nu mai fi deţinut până acum un autoturism.

Autovehiculele cumpărate prin programul guvernamental trebuie să fie noi şi să nu depăşească suma de 62.000 de lei, TVA inclus. Împrumuturile vor fi acordate de bănci pe o perioadă de cel mult cinci ani, iar dobânzile vor fi subvenţionate în proporţie de 50%. Băncile care finanţează acest program sunt obligate să încheie asigurări CASCO în numele clienţilor lor pentru maşinile cumpărate de aceştia. Tariful acestor asigurări va fi recuperat ulterior, inclusiv prin includerea acestora în ratele lunare. Beneficiarii creditelor vor avea de achitat un comision de risc, de 1% din valoarea garantată, dar şi un comision de administrare, calculat la soldul finanţării garantate.

Click! spune

Românii pot cumpăra prin acest program automobile din gama Dacia, inclusiv Duster, Ford B-MAX, Toyota Corolla şi orice maşină de clasă mică. Acestea se încadrează în suma-limită de 62.000 lei.

=============

http://www.informatiiauto.ro/guvernul-a-fixat-plafonul-de-garantare-pentru-prima-masina-sid14807.html

Guvernul a fixat plafonul de garantare pentru "Prima maşină"

Guvernul a stabilit în ședința de marți un plafon de garantare în anul 2015 de 350 de milioane de lei pentru Programul „Prima mașină”.

La stabilirea acestui plafon au fost luate în considerare "solicitările venite din partea instituțiilor de credit și instituțiilor financiare nebancare eligibile participante în cadrul Programului", conform unui comunicat al Executivului.

"Băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) care nu au aplicat pentru Programul "Prima mașină" până la sfârșitul anului trecut, pot trimite până la 2 martie cererile de înscriere către Ministerul Finanțelor Publice și Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), împreună cu informații privind nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finanțărilor acordate prin acest program și valoarea estimată a garanțiilor care urmează a fi acordate", informează comunicatul Guvernului.

"Până la acest termen, un număr de 10 finanțatori au transmis FNGCIMM și MFP cererile de înscriere în Program", explică Guvernul.

Persoanele care vor achiziționa un autovehicul prin Programul "Prima mașină" vor beneficia de o perioadă de creditare de maximum 5 ani, la un cost al mașinii de cel mult 50.000 lei plus TVA, și cu o dobândă subvenționată în proporție de 50%.

« Ultima Modificare: Februarie 11, 2015, 11:22:49 a.m. de tokyodream »

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 36 de ani
« Răspuns #7 : Ianuarie 12, 2016, 06:44:11 p.m. »
http://www.automarket.ro/stiri/esecul-prima-masina-continua-si-in-2016-credite-cu-dobanzi-maxime-si-68607.html

Eşecul Prima Maşină continuă şi în 2016: credite cu dobânzi maxime şi vouchere Rabla acceptate ca avans



Programul Prima Maşină va fi continuat şi în 2016, în ciuda faptului că a avut doar 187 de clienţi în primul an de funcţionare. Principalele noutăţi sunt impunerea unor dobânzi maxime şi acceptarea voucherelor Rabla ca avans.


Prima Maşină ar fi trebuit să fie un program care să stimuleze tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.

Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 187 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.

Cu toate acestea, programul va continua şi în 2016 într-o formulă uşor îmbunătăţită, în speranţa că schimbările vor atrage mai mulţi clienţi. Astfel, Ministerul Finanţelor propune impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, iar avansul de 5% poate fi achitat inclusiv prin vouchere Rabla.



În rest, condiţiile programului rămân practic neschimbate: preţul maşinii trebuie să fie de cel mult 50.000 de lei, cumpărătorul este obligat să încheie şi o poliţă de asigurare de tip CASCO, iar statul român va continua să garanteze cel mult 50% din valoarea creditului.

Pentru anul 2016, Ministerul Finanţelor propune alocarea unui plafon de 100 de milioane de lei, care ajunge pentru cel puţin 4.000 de credite. Anul trecut, valoarea totală a garanţiilor acordate a fost de 3.125 milioane de lei.

Via Agerpres

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Programul Prima Maşină 2016 a fost aprobat: voucherele Rabla ca avans
« Răspuns #8 : Martie 31, 2016, 08:07:36 p.m. »
Programul Prima Maşină 2016 a fost aprobat: voucherele Rabla pot fi folosite ca avans

http://www.automarket.ro/stiri/programul-prima-masina-2016-a-fost-aprobat-voucherele-rabla-pot-fi-70237.html


Programul Prima Maşină a fost aprobat de guvern pentru anul 2016. Principala noutate este posibilitatea de a plăti avansul cu un voucher din cadrul Programului Rabla 2016.

Prima Maşină este un program lansat de autorităţi în 2015 cu scopul de a stimula tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.

Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 193 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.


Guvernul a decis în luna ianuarie să continue acest program, iar în această săptămână a aprobat proiectul prin care se introduc unele modificări importante. Principala noutate este că avansul de 5% poate fi achitat şi prin intermediul unui voucher obţinut în cadrul Programului Rabla 2016. Totuşi, ca urmare a popularităţii scăzute a programului, plafonul garanţiilor a scăzut la numai 100 de milioane de lei.

În proiectul iniţial, Ministerul Finanţelor a propus impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, însă actul aprobat de guvern nu menţionează nimic despre acest lucru, astfel că şansele ca Prima Maşină să devină un program mai atractiv sunt relativ mici.

Programul Prima Maşină permite persoanelor fizice să primească o garanţie guvernamentală la contractarea unor credite pentru achiziţionarea unei maşini noi cu un preţ de cel mult 50.000 de lei fără TVA.

Via Adevărul Financiar