Autor Subiect: Noua taxă pentru poluare 2017-2018  (Citit de 1641 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« : Martie 03, 2017, 07:45:05 p.m. »
Noua taxă pentru poluare prinde contur: va fi plătită la înmatriculare, iar actualii proprietarii o vor achita în maxim 2 ani

http://www.automarket.ro/stiri/noua-taxa-pentru-poluare-prinde-contur-va-fi-platita-la-inmatriculare-iar-76093.html

Proiectul care va introduce o taxă de acces în marile orașe prevede plata acesteia la înmatriculare sau, în cazul actualilor proprietari, în maxim 2 ani de la intrarea acesteia în vigoare.


La sfârșitul lunii februarie au apărut primele informații concrete despre planul autorităților de a introduce o taxă de acces în marile orașe.

în locul timbrului de mediu, care a fost eliminat în 1 februarie. Informațiile au fost confirmate acum de Ministerul Mediului, care a anunțat și primele detalii concrete.

Astfel, proprietarii de mașini vor achiziționa de la Registrul Auto Roman (RAR) stickere colorate în funcție de norma de poluare, pe care le vor lipi pe parbriz. Cumpărarea stickerului se va face la înmatricularea mașinii, în timp ce actualii proprietari vor avea la dispoziție 2 ani pentru a parcurge această procedură.

”Dacă vă înmatriculați mașina, veți avea de la început un sticker nou. Cele deja înmatriculate vor avea o perioadă, într-una din variantele discutate, de 2 ani de zile în care să se pună în acord cu legislația în funcție de poluare", explică Daniel Constantin, ministrul Mediului.



În plus, este posibil ca o mașină care poluează mult să nu aibă acces în anumite zone ale orașelor chiar dacă proprietarul a cumpărat sticker-ul respectiv.

"Dacă vă înmatriculați o Dacie veche veți primi un sticker de o anumită culoare și, după aceea, autoritatea publică locală poate decide dacă vă permite să ajungeți, de exemplu, în Băneasa sau nu. Asta este o chestiune care ține de autoritatea locală", a adăugat ministrul.

De asemenea, este posibil ca unele orașe mari să aleagă să nu impună niciun fel de taxă suplimentară pentru acces. Totuși, ministrul a insistat că noua legislație este încă la stadiul de proiect, iar o decizie finală cu privire la forma acestuia va fi luată săptămâna viitoare, când proiectul va fi discutat de Guvern.

Via EuropaFM, Profit

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #1 : Martie 06, 2017, 07:40:24 p.m. »
http://www.autobook.ro/stiri/uite-taxa-nu-e-taxa-informatii-noi-despre-taxa-de-acces-in-orasele-mari.html

Uite taxa, nu e taxa! Informatii noi despre taxa de acces in orasele mari

Au trecut cateva zile de cand am aflat ca Ministerul Mediului pregateste o taxa de acces in orasele mari. Aceasta va fi platita in functie de norma de poluare, de noxe si de carburantul folosit.

Acum, au aparut o serie de detalii noi.

”Dacă vă înmatriculați mașina, veți avea de la început un sticker nou. Cele deja înmatriculate vor avea o perioadă, într-una din variantele discutate, de 2 ani de zile în care să se pună în acord cu legislația în funcție de poluare.[...] Dacă vă înmatriculați o Dacie veche veți primi un sticker de o anumită culoare și, după aceea, autoritatea publică locală poate decide dacă vă permite să ajungeți, de exemplu, în Băneasa sau nu. Asta este o chestiune care ține de autoritatea locală", a declarat Daniel Constantin, ministrul Mediului.


Pentru moment, noua legislatie este in stadiu de proiect, iar o decizie cu privire la forma acestuia va fi luata dupa ce se va discuta in Guvern .

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #2 : Aprilie 04, 2017, 06:08:13 p.m. »
Stickerele de poluare care înlocuiesc timbrul de mediu au fost stabilite: mașinile electrice și hibride, privilegiate de noua legislație

http://www.automarket.ro/stiri/stickerele-de-poluare-care-inlocuiesc-timbrul-de-mediu-au-fost-stabilite-76629.html

Mașinile electrice și hibride vor utiliza stickere verzi cu valoarea 0, în timp ce mașinile non-euro fabricate cel târziu în 2005 ar putea să nu fie incluse în nicio normă de poluare.

Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).

Astfel, Service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii, iar agenția de presă Mediafax a intrat în posesia unor documente care arată modul în care vor fi evidențiate mașinile prin aceste stickere.



Astfel, mașinile electrice și hibride ar urma să primească stickere verzi numerotate cu 0, fără să se facă o diferențiere clară între acestea, în ciuda faptului că exista hibrizi care emit chiar și 118 grame de dioxid de carbon pe kilometru, așa cum este Toyota RAV 4 Hybrid.


Mașinile cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6 vor avea un sticker albastru cu numărul 6, în timp ce numărul 5 va fi galben și va fi alocat mașinilor pe benzină cu Euro 4 și ale celor cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Stickerele cu numărul 4 vor fi portocalii și vor fi alocate mașinilor cu motoare pe benzină Euro 2 și Euro 3, dar și celor cu motorizări diesel Euro 4. De asemenea, vehiculele diesel cu motoare Euro 3 vor primi un sticker gri cu numărul 3, în timp ce cele cu motoare diesel Euro 2 vor avea alocat un sticker roșu cu numărul 2.

În cadrul proiectului, mașinile non-euro, indiferent de motorizare, nu vor primi niciun sticker, însă există posibilitatea ca în cadrul legislației finale acestea să beneficieze totuși de un sticker de o altă culoare cu numărul 1.


Sticker    Motoare
0    Electrice si hibride
6    Benzina (Euro 5 si 6)
5    Benzina (Euro 4), Diesel (Euro 5 si 6)
4    Benzina (Euro 2 si 3), Diesel (Euro 4)
3    Diesel (Euro 3)
2    Diesel (Euro 2)
?    Non-euro

În acest moment este însă neclar dacă proiectul de înlocuirea a timbrului de mediu cu stickere va continua în această formă, ca urmare a faptului că ministrul Daniel Constantin a fost demis din funcție și înlocuit cu Graţiela Gavrilescu.

Via Mediafax





Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #3 : Aprilie 24, 2017, 06:57:18 p.m. »
http://www.automarket.ro/stiri/uniunea-europeana-propune-inlocuirea-vignetei-cu-o-taxa-de-autostrada-76953.html

Uniunea Europeană propune înlocuirea vignetei cu o taxă de autostradă stabilită în funcție de emisiile de dioxid de carbon

Comisia Europeană vrea să introducă un sistem prin care taxarea pe autostrăzi să se facă în funcție de emisiile de dioxid de carbon și să elimine astfel vignetele.


În prezent, statele europene utilizează două sisteme de taxare diferite pentru utilizarea drumurilor naționale și/sau a autostrăzilor. Statele din centrul și estul Europei, inclusiv România, utilizează preponderent vignete, pentru care șoferii plătesc o anumită sumă de bani în funcție de perioada de timp pe care o vor petrece într-o anumită țară. Celelalte state mizează pe taxe impuse pe unele autostrăzi în funcție de distanța parcursă, așa cum se întâmpla în țări precum Spania, Franta și, din septembrie, Germania.

Comisia Europeană vrea însă să implementeze un sistem unic valabil pentru tot teritoriul Uniunii prin introducerea unui sistem de taxare unic pentru autostrăzi.



Măsura vizează atât mașinile, cât și utilitarele, autobuzele și camioanele, iar prețurile vor depinde de cantitatea de dioxid de carbon emisă de fiecare vehicul. Astfel, mașinile mai poluante vor plăti mai mult, în timp ce mașinile cu un consum redus de dioxid e carbon vor suporta taxe mai mici.

În plus, în cazul adoptării unui astfel de proiect, vignetele ar urma să fie eliminate. Transportatorii consideră însă că ideea nu este bună, întrucât vignetele actuale sunt mai ieftine și mai ușor de achiziționat de către șoferi.

Pe de altă parte, în cadrul proiectului se menționează că țările care nu percept încă taxe de autostradă, așa cum este și România, nu sunt obligate să treacă la noul sistem. În schimb, dacă ar urma să introducă taxă pe autostrăzi în viitor, ar fi nevoite să aplice sistemul european și să elimine vignetele. Proiectul va fi publicat oficial în 31 mai și are nevoie de acordul Parlamentului European și al celor 28 de state membre pentru a intra în vigoare.

Via Automotive News

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #4 : Iulie 01, 2017, 03:49:05 a.m. »
http://www.autolatest.ro/stiri-masini/francezii-au-introdus-vinitele-de-aer-crit-air-2017-toate-masinile-diesel-si-pe-benzina-sunt-penalizate

Francezii au introdus vinitele de aer Crit’Air 2017! Toate masinile diesel si pe benzina sunt penalizate

Franta a introdus de ceva vreme un nou sistem de certificare al emisiilor masinilor care circula.



Este vorba de celebra vinieta Crit’Air 2017 care penalizeaza grav masinille diesel si pe cele pe benzina.

Singurele masini care sunt cu adevarat ECO sunt cele electrice sau hibride, insa 90% din segmentul masinilor ECO sunt de fapt cele care merg pe GPL.

Emisiile de noxe ale unui motor care merge pe GPL sunt cu peste 50% mai mici decat cele ale unui motor care ruleaza pe benzina.

De fapt aici trebuie spus ca toate masinile pe GPL primesc vinieta Crit’Air cu numarul 1, adica cea mai buna raportata la numarul de masini aflate in circulatie.



https://www.youtube.com/watch?v=PeVCxXHf7u8




Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #5 : August 07, 2017, 07:52:48 p.m. »
Calendarul restituirii taxei auto a fost stabilit: românii își vor primi banii înapoi până în martie 2019 cu o dobândă de 0.02% pe zi

http://www.automarket.ro/stiri/calendarul-restituirii-taxei-auto-a-fost-stabilit-romanii-isi-vor-primi-78909.html

Autoritățile au anunțat că taxa auto va fi restituită pe parcursul anului 2018, cu excepția timbrului de mediu, care va fi înapoiat până în martie 2019. Proprietarii vor primi și o dobândă de 0.02% pentru fiecare zi de întârziere.


Eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie a produs o situație paradoxală pentru toți cei care achitaseră deja orice formă de taxa auto. Practic, legea prin care timbrului de mediu a fost anulat a abrogat și procedura anterioară pentru recupararea taxelor, care prevedea restituirea banilor într-un interval de 5 ani în tranșe egale.

La 6 luni distanță, Guvernul a anunțat însă o ordonanță de urgență prin care corectează această problemă, iar procedura a fost oarecum simplificată. Toți proprietarii care au plătit o formă de taxa auto de la introducerea acesteia în 2007 trebuie să depună o cerere la ANAF, iar banii vor fi restituiți în funcție de tipul de taxă auto.

Astfel, cei care au plătit taxe auto până la introducerea timbrului de mediu în 2013, și anume taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, își vor primi banii înapoi în intervalul 1 ianaurie 2018 - 31 decembrie 2018. Între timp, cei care au achitat timbrul de mediu își vor recupera banii în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. În plus, pentru fiecare zi de întârziere, statul va plăti proprietarilor și o dobândă de 0.02% pe zi, echivalentul unei dobânzi de 7.3% pe an.

Guvernul a adoptat aceste măsură ca urmare a faptului că Uniunea Europeană a amenințat România cu o procedură de infringement în cazul în care nu va restitui înapoi banii încasați pe taxele auto, care au fost declarate ilegale de către Curtea Europeană de Justiție.

Via Profit

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #6 : August 10, 2017, 06:52:24 p.m. »
http://www.automarket.ro/stiri/procedura-completa-pentru-recuperarea-taxei-auto-cererile-trebuie-depuse-78987.html

Procedura completă pentru recuperarea taxei auto: cererile trebuie depuse până în august 2018

Procedura pentru recuperarea taxei auto presupune depunerea unei cereri tip însoțită de chitanța care dovedește plata taxei auto. Documentele trebuie depuse cel târziu în 31 august 2018.


Guvernul a anunțat săptămâna trecută că toate taxele auto vor fi rambursate proprietarilor de mașini cel târziu în 31 martie 2019, semnificativ mai repede decât termenul de 5 ani stabilit anterior. La vremea respectivă nu era foarte clar modul în care proprietarii își vor recupera banii, însă autoritățile au stabilit acum procedura completă.

Astfel, procedura presupune completarea unei cereri tip de restituire și adăugarea la dosar a documentului doveditor al plății taxei în copie sau original, dar și a copiilor cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare. Formatul cererii tip va fi aprobat în 15 zile, iar dosarul cu documente trebuie depus la ANAF.

Potrivit unui anunț anterior, cei care au plătit taxe auto până la introducerea timbrului de mediu în 2013, și anume taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, își vor primi banii înapoi în intervalul 1 ianaurie 2018 - 31 decembrie 2018. Între timp, cei care au achitat timbrul de mediu își vor recupera banii în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019.

De asemenea, statul va plăti proprietarilor și o dobândă de 0.02% pe zi pentru perioada cuprinsă între data plății taxei și data restituirii.

În plus, ANAF menționează că, în cazul dosarelor din instanță pentru care au fost emise deja decizii de soluționare, banii se restituie în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a normelor metodologice.

Pentru moment nu este clar care va fi suma totală pe care o va avea statul de rambursat. Știm însă că doar din timbrul de mediu introdus în 2013 a încasat 1.42 miliarde de euro.

Via Profit


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #7 : ſeptembrie 26, 2017, 07:34:42 p.m. »
http://www.automarket.ro/stiri/autoritatile-pregatesc-o-noua-taxa-auto-se-va-plati-anual-sau-o-singura-79967.html

Autoritățile pregătesc o nouă taxă auto: se va plăti anual sau o singură dată



Autoritățile confirmă că vom avea o nouă taxă auto. În plus, impozitul auto anual ar putea suferi modificări din 1 ianuarie 2019.


În primele șapte luni ale anului, pe piața din România au fost înmatriculate aproximativ 294.500 de mașini second-hand, cu 82% mai mult față de anul trecut. Eliminarea timbrului de mediu reprezintă unul dintre principalii factori care au generat această creștere.

Dar lucrurile ar urma să se schimbe în perioada următoare. Cornel Brezuică, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat în cadrul conferinței "Întinerirea parcului auto din România - care sunt soluţiile?" că a fost constituit un grup de lucru care analizează reintroducerea taxei auto, anunță publicația Capital.

"Am început discuţii privind un nou mod de taxare. Trebuie să vedem însă dacă taxăm o singură dată pe durata de viaţă a vehiculului sau apelăm la o taxă anuală. Sper să ajungem la o măsură fiscală care să fie benefică pentru toată lumea. Până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toţi cei implicaţi pentru o nouă taxă de poluare", a declarat oficialul AFM.

În cadrul aceluiași eveniment, Gheorghe Marinescu, șef serviciu impozite și taxe locale în cadrul Ministerul Finanțelor Publice, a declarat că vor exista modificări și în ceea ce privește impozitul auto anual.

"Este limpede că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor. Astfel vom aduce şi bani în plus la bugetele locale. Noi avem în vedere să ţinem cont inclusiv de gradul de poluare şi sper să ajungem la un sistem uşor de aplicat de primării. Noi încurajăm achiziţia de maşini nepoluante. Un nou mod de impozitare este aplicabil cel mai devereme la 1 ianuarie 2019", a declarat oficialul Ministerului Finanțelor Publice.

Via | Capital


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #8 : Octombrie 01, 2017, 06:55:32 a.m. »
http://www.auto.ro/stiri/autoritatile-din-romania-pregatesc-o-noua-taxa-auto--in-plus--impozitul-pe-masini-ar-putea-fi-modificat-radical.html

Autoritatile din Romania pregatesc o noua taxa auto. In plus, impozitul pe masini ar putea fi modificat radical

Minunea eliminarii controversatului timbru de mediu nu a durat decat cateva luni. Autoritatile din Romania lucreaza in acest moment la o noua taxa auto. Anuntul a fost facut chiar de catre seful Departamentului de impozite si taxe indirecte.

Anul 2017 a inceput cum nu se putea mai bine pentru soferii romani. Guvernul a renuntat la data de 1 februarie la controversatul timbru de mediu, astfel ca inmatricularile auto au explodat in perioada de timp ulterioara acestei decizii.

Persoanele care nu au apucat insa nici pana la acest moment sa isi schimbe masina sau sa o treaca in proprietate personala ar face bine sa se grabeasca. Autoritatile din Romania lucreaza in acest moment la o noua taxa auto.

Anuntul a fost facut chiar de catre Daniel Anghel, seful Departamentului de impozite si taxe indirecte. Oficialul, care a participat recent la conferinta "Intinerirea parcului auto din Romania. Care sunt solutiile?", a declarat:

"Am inceput discutii privind un nou mod de taxare. Trebuie sa vedem insa daca taxam o singura data pe durata de viata a vehiculului sau apelam la o taxa anuala, Sper sa ajungem la o masura fiscala care sa fie benefica pentru toata lumea. Impactul poluarii provenite de la autovehicule nu trebuie neglijat. Pana la finalul anului speram sa avem o varianta agreata de toti cei implicati pentru o noua taxa de poluare."

Tot de la Daniel Anghel am mai aflat si ca modul de impozitare a masinii ar putea fi modificat, masura sustinuta inclusiv de Gheorghe Marinescu, sef serviciu impozite si taxe locale in Ministerul Finantelor Publice:

"Impozitul are la noi aceeasi forma ca si acum 10 ani, or progresul tehnologic, discutiile in ceea ce priveste schimbarile climatice erau cu totul altele acum 10 ani. In ton cu recomandarile europene, necesitatea sistemului de impozitare anuala ar trebui, asa cum recomanda si Comisia Europeana, construita pe principii de mediu care sa aiba in formula de calcul si componenta de dioxid de carbon si norme Euro, intrucat vorbim si de alte emisii toxice care sunt nocive sanatatii umane.", a declarat Daniel Anghel in cadrul conferintei "Intinerirea parcului auto din Romania. Care sunt solutiile?".

 "Este limpede ca trebuie schimbat modul de calcul al impozitarii vehiculelor. Astfel vom aduce si bani in plus la bugetele locale. Noi avem in vedere sa tinem cont inclusiv de gradul de poluare si sper sa ajungem la un sistem usor de aplicat de primarii. Noi incurajam achizitia de masini nepoluante. Un nou mod de impozitare este aplicabil cel mai devereme la 1 ianuarie 2019", a continuat Gheorghe Marinescu, prezent si el la evenimentul anterior mentionat.


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #9 : Octombrie 03, 2017, 08:21:44 p.m. »
Primele detalii despre noua taxă auto: valoarea va fi stabilită în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon

http://www.automarket.ro/stiri/primele-detalii-despre-noua-taxa-auto-valoarea-va-fi-stabilita-in-functie-80139.html

Ministerul Mediului a anunțat că noua taxa auto va fi stabilită în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon, iar principalele vizate sunt mașinile cu motoare cel mult Euro 4.


Ministerul Mediului a dezvăluit la sfârșitul lunii septembrie că lucrează la o nouă formă de taxă auto care să înlocuiască timbrul de mediu, care a fost eliminat începând din 1 februarie.

Până acum, singurul detaliu cunoscut era ca noua taxă va fi plătită anual sau o singură dată, însă ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a oferit marți o serie de informații suplimentare. Astfel, noua taxă auto va fi stabilită în funcție de 3 criterii majore.

"Vom ține cont de trei criterii: capacitatea cilindrică, [...] norma de poluare [...] și emisiile fiecărui vehicul", a declarat Gavrilescu.

Totuși, oficialul a sugerat că noua taxă auto se va aplica cel mai probabil doar mașinilor care au norma de poluare cel mult Euro 4, astfel că mașinile cu motoare Euro 5 și Euro 6 ar urma să fie scutite de noua taxare. "S-a constituit un grup de lucru [...] astfel încât să găsim o metodă prin care mașinile [...] care au o normă de poluare mică și [...] emisii de dioxid de carbon mari să plătească o taxă de poluare", a adăugat ea.

Gavrilescu justifică reintroducerea unei taxe auto prin faptul că eliminarea timbrului de mediu a avut ca efect înmatricularea în acest an a 350.000 de mașini second-hand cu motoare Euro 2, Euro 3 și Euro 4, în condițiile în care în aceeași perioadă din 2016 s-au înmatriculat doar 146.000 de mașini cu aceste norme de poluare.

În plus, Gavrilescu a sugerat că noua taxa nu va fi plătită simultan cu taxa clasică de înmatriculare a vehicului. Ea nu a menționat data la care ar urma să intre în vigoare nouă taxă, afirmând că procesul legislativ va fi unul destul de îndelungat.

Via Hotnews


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #10 : Octombrie 05, 2017, 06:37:18 p.m. »
http://www.auto.ro/stiri/am-aflat-detalii-proaspete-despre-noua-taxa-auto--cum-va-fi-calculata-si-mai-ales-cine-o-va-plati.html

Am aflat detalii proaspete despre noua taxa auto. Cum va fi calculata si mai ales cine o va plati


Declarata ilegala in nenumarate randuri de catre UE, taxa auto a fost eliminata la 1 februarie. Asa cum era de asteptat, inmatricularile masinilor second-hand au explodat, insa marea problema este ca romanii au inscris 350.000 de masini cu motoare Euro 2, Euro 3 si Euro 4.

Ministrul Mediului a anuntat in urma cu cateva saptamani ca are de gand sa introduca o alta taxa auto, iar acum a venit cu cateva precizari care sa-i lamureasca intr-un fel sau altul pe cei implicati. Potrivit Gratielei Gavrilescu, "Vom tine cont de trei criterii: capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile fiecarui vehicul. S-a constituit un grup de lucru, astfel incat sa gasim o metoda prin care masinile care au o norma de poluare mica si emisii de dioxid de carbon mari sa plateasca o taxa de poluare."

Citind printre randuri reiese ca masinile cu motoare cel mult Euro 4 vor plati aceasta taxa, iar cele mai noi, cu motoare Euro 5 si Euro 6 ar urma sa fie scutite de aceasta noua taxare.

Oficialul nu a specificat cand va intra in vigoare, insa a sugerat ca ea nu va fi platita simultan cu taxa clasica de inmatriculare a vehiculului.

"Sa mai avem un pic de rabdare, pentru ca emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie facuta din toate punctele de vedere legale si cu dezbatere din timp cu toti cei care sunt implicati, astfel incat sa nu existe disfunctionalitati in sistem din toate punctele de vedere," a concluzionat Gavrilescu.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Restituirea taxei auto: ANAF va returna banii inclusiv fără dovada plății.....
« Răspuns #11 : Octombrie 06, 2017, 07:34:18 p.m. »
Restituirea taxei auto: ANAF va returna banii inclusiv fără dovada plății, certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului

http://www.automarket.ro/stiri/restituirea-taxei-auto-anaf-va-returna-banii-inclusiv-fara-dovada-platii-80205.html

Restituirea taxei auto se va realiza chiar și în situațiile în care persoanele nu mai au dovada de plată a taxei, certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a vehicului.


Guvernul a adoptat joi o nouă ordonanță de urgență care reglementează mai clar modul în care autoritățile vor restitui toate formele de taxe auto încasate de la introducerea inițială din 1 ianuarie 2007 și până la eliminarea timbrului de mediu în 1 februarie 2017.

După publicarea procedurii complete în luna august, numeroase persoane s-au plâns că nu pot depune cererea pentru că nu mai au dovada de plată a taxei, însă ordonanța de urgență prevede că ANAF va restitui banii și în absența dovezii, prin simpla consultare a bazei de date.

"În cazul în care contribuabilul nu anexează documentul doveditor al plăţii, ANAF va verifica existenţa acestui document în baza de date", precizează un comunicat al Guvernului.

O altă situație care a generat controverse este cea a persoanelor care au plătit taxa auto, dar care nu au mai înmatriculat mașinile respective. Astfel, persoanele în cauză nu pot atașa la cererea de restituire copiile cărții de identitate a vehicului și a certificatului de înmatriculare. Ordonanța menționează acum explicit că taxa auto va fi returnată și în absența acestor documente.

"În acest caz, cererea de restituire va fi însoţită de documentul de plată, în original, care confirmă plata taxei neutilizate, document care are înscrisă menţiunea ”taxă neutilizată” şi care este semnat şi ştampilat de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule", mai precizează Guvernul.

Potrivit unui anunț anterior, cei care au plătit taxe auto până la introducerea timbrului de mediu în 2013, și anume taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, își vor primi banii înapoi în intervalul 1 ianaurie 2018 - 31 decembrie 2018. Între timp, cei care au achitat timbrul de mediu își vor recupera banii în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. De asemenea, statul va plăti proprietarilor și o dobândă de 0.02% pe zi pentru perioada cuprinsă între data plății taxei și data restituirii.

În plus, ANAF menționează că, în cazul dosarelor din instanță pentru care au fost emise deja decizii de soluționare, banii se restituie în termen de 120 de zile, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2018 pentru taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, respectiv 1 septembrie 2018 pentru timbrul de mediu.

Via News


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #12 : Octombrie 24, 2017, 06:38:37 p.m. »
Noua taxă auto va fi plătită de toți proprietarii de mașini Euro 2, Euro 3 și Euro 4: "Forma finală va fi gata în 3 săptămâni"

http://www.automarket.ro/stiri/noua-taxa-auto-va-fi-platita-de-toti-proprietarii-de-masini-euro-2-euro-3-80589.html

Ministerul Mediului a anunțat că toate mașinile care au normele de poluare Euro 2, Euro 3 și Euro 4 vor plăti o taxă în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare sau emisiile de dioxid de carbon, iar prima formă a acesteia va fi gata în 3 săptămâni.


Ministrul Mediului a oferit la începutul lunii octombrie primele detalii despre noua taxă auto pregătită de autorități. La vremea respectivă, oficialii sugerau că taxa va viza mașinile care au norma de poluare cel mult Euro 4, însă nu era clar dacă aceasta va fi achitată la înmatricularea unei mașini sau de către toți proprietarii.

Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a clarificat marți acest aspect și a menționat ca taxă va fi plătită de orice proprietar de mașină cu normă de poluare Euro 2, Euro 3 sau Euro 4. În mod ironic, ministrul susține că nu este vorba despre o taxă sau un impozit, deși menționează explicit că mașinile vor fi taxate.

"Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât formă finală să îmi fie prezentată", a declarat ministrul.

Pentru moment nu există detalii despre valoarea noii taxe, însă ministrul a confirmat declarațiile anterioare cu privire la criteriile care vor sta la baza acesteia.

"Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a adăugat ministrul.

Via Agerpres

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Re: Noua taxă pentru poluare 2017-2018
« Răspuns #13 : Decembrie 12, 2017, 06:41:35 p.m. »
Guvernul încearcă încă o variantă de taxă de poluare. Ministrul Mediului: Înlocuirea timbrului de mediu ar putea avea loc începând din martie 2018

http://incont.stirileprotv.ro/auto/guvernul-incearca-inca-o-varianta-de-taxa-de-poluare-ministrul-mediului-inlocuirea-timbrului-de-mediu.html



O înlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie a anului viitor, înainte de aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat, marţi, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

 "Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie - aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică 'Poluatorul plăteşte!’. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană", a spus Gavrilescu, potrivit Agerpres.

La începutul lunii noiembrie, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Cornel Brezuică, declara că Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului.

Tot şeful AFM afirma, în septembrie, că în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.


Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1.853
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Noua taxă pentru poluare 2018
« Răspuns #14 : Decembrie 14, 2017, 06:07:45 p.m. »
Primele estimări pentru noua taxă auto: 50 de euro pe an pentru mașinile noi, 200 de euro pe an pentru Euro 1 și non-Euro

http://www.automarket.ro/stiri/primele-estimari-pentru-noua-taxa-auto-50-de-euro-pe-an-pentru-masinile-81675.html



Noua taxă auto care va fi introdusă în 2018 va avea valori estimative între 50 de euro pe an pentru mașinile noi și 200 de euro pe an pentru mașinile cu normă de poluare Euro 1 sau non-Euro.


Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie, însă Ministerul Mediului a anunțat ulterior că pregătește o nouă taxă auto, ca urmare a creșterii semnificative a importurilor de mașini second-hand. Oficialii au precizat că lucrează la structura noii taxe, însă nu au oferit până în prezent alte detalii despre valoarea acesteia.

Cu toate acestea, Cristian Muntean, președintele Asociației Societăților de Service Auto, susține că a intrat în posesia unor informații din interiorul Ministerului Mediului cu privire la forma de aplicare a noii taxe auto, iar veștile nu sunt deloc încurajatoare.

Astfel, sursa citată a declarat pentru publicația Profit că noua taxă auto va fi plătită în fiecare an de toți proprietarii de mașini din România, indiferent dacă anterior au achitat una dintre numeroasele forme ale taxei auto care a existat în trecut.

Potrivit estimărilor, taxa auto va fi de 50 de euro pe an (aproximativ 200 de lei pe an) pentru mașinile noi (Euro 6) și cele cu motoare Euro 5 și va crește gradual până la 200 de euro pe an (aproximativ 1.000 de lei pe an) pentru mașinile cu norma de poluare Euro 1 sau non-Euro. "Sumele sunt estimative, sunt doar niște principii de lucru în acest moment, și sunt foarte mari pentru un român care abia a avut bani să plătească o mașină second-hand", a precizat Muntean pentru Profit.

În plus, sumele obținute de autorități vor fi alocate pentru restituirea taxelor auto care au existat în trecut și nu vor fi investite în programe de mediu, în ciuda faptului că taxa va fi impusă chiar de Ministerul Mediului. "Partea cea mai tristă este faptul că taxa, care este foarte mare pentru români, are ca scop obținerea de fonduri pentru a plăti vechile taxe, timbrul de mediu sau taxa auto, indiferent cum s-au numit ele, plus dobânzile, sume pe care le-au încasat ilegal și acum trebuie să le restituie", a mai precizat Muntean.

Ministerul Mediului a anunțat că proiectul noii taxe auto ar putea fi finalizat în martie sau aprilie, iar intrarea în vigoare va avea loc în cursul anului 2018.

Via Profit