LUMEA AUTO & MOTO > Automobile

Noua taxă pentru poluare 2017-2018

(1/4) > >>

tokyodream:
Noua taxă pentru poluare prinde contur: va fi plătită la înmatriculare, iar actualii proprietarii o vor achita în maxim 2 ani

http://www.automarket.ro/stiri/noua-taxa-pentru-poluare-prinde-contur-va-fi-platita-la-inmatriculare-iar-76093.html

Proiectul care va introduce o taxă de acces în marile orașe prevede plata acesteia la înmatriculare sau, în cazul actualilor proprietari, în maxim 2 ani de la intrarea acesteia în vigoare.


La sfârșitul lunii februarie au apărut primele informații concrete despre planul autorităților de a introduce o taxă de acces în marile orașe.

în locul timbrului de mediu, care a fost eliminat în 1 februarie. Informațiile au fost confirmate acum de Ministerul Mediului, care a anunțat și primele detalii concrete.

Astfel, proprietarii de mașini vor achiziționa de la Registrul Auto Roman (RAR) stickere colorate în funcție de norma de poluare, pe care le vor lipi pe parbriz. Cumpărarea stickerului se va face la înmatricularea mașinii, în timp ce actualii proprietari vor avea la dispoziție 2 ani pentru a parcurge această procedură.

”Dacă vă înmatriculați mașina, veți avea de la început un sticker nou. Cele deja înmatriculate vor avea o perioadă, într-una din variantele discutate, de 2 ani de zile în care să se pună în acord cu legislația în funcție de poluare", explică Daniel Constantin, ministrul Mediului.



În plus, este posibil ca o mașină care poluează mult să nu aibă acces în anumite zone ale orașelor chiar dacă proprietarul a cumpărat sticker-ul respectiv.

"Dacă vă înmatriculați o Dacie veche veți primi un sticker de o anumită culoare și, după aceea, autoritatea publică locală poate decide dacă vă permite să ajungeți, de exemplu, în Băneasa sau nu. Asta este o chestiune care ține de autoritatea locală", a adăugat ministrul.

De asemenea, este posibil ca unele orașe mari să aleagă să nu impună niciun fel de taxă suplimentară pentru acces. Totuși, ministrul a insistat că noua legislație este încă la stadiul de proiect, iar o decizie finală cu privire la forma acestuia va fi luată săptămâna viitoare, când proiectul va fi discutat de Guvern.

Via EuropaFM, Profit

tokyodream:
http://www.autobook.ro/stiri/uite-taxa-nu-e-taxa-informatii-noi-despre-taxa-de-acces-in-orasele-mari.html

Uite taxa, nu e taxa! Informatii noi despre taxa de acces in orasele mari

Au trecut cateva zile de cand am aflat ca Ministerul Mediului pregateste o taxa de acces in orasele mari. Aceasta va fi platita in functie de norma de poluare, de noxe si de carburantul folosit.

Acum, au aparut o serie de detalii noi.

”Dacă vă înmatriculați mașina, veți avea de la început un sticker nou. Cele deja înmatriculate vor avea o perioadă, într-una din variantele discutate, de 2 ani de zile în care să se pună în acord cu legislația în funcție de poluare.[...] Dacă vă înmatriculați o Dacie veche veți primi un sticker de o anumită culoare și, după aceea, autoritatea publică locală poate decide dacă vă permite să ajungeți, de exemplu, în Băneasa sau nu. Asta este o chestiune care ține de autoritatea locală", a declarat Daniel Constantin, ministrul Mediului.


Pentru moment, noua legislatie este in stadiu de proiect, iar o decizie cu privire la forma acestuia va fi luata dupa ce se va discuta in Guvern .

tokyodream:
Stickerele de poluare care înlocuiesc timbrul de mediu au fost stabilite: mașinile electrice și hibride, privilegiate de noua legislație

http://www.automarket.ro/stiri/stickerele-de-poluare-care-inlocuiesc-timbrul-de-mediu-au-fost-stabilite-76629.html

Mașinile electrice și hibride vor utiliza stickere verzi cu valoarea 0, în timp ce mașinile non-euro fabricate cel târziu în 2005 ar putea să nu fie incluse în nicio normă de poluare.

Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).

Astfel, Service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii, iar agenția de presă Mediafax a intrat în posesia unor documente care arată modul în care vor fi evidențiate mașinile prin aceste stickere.



Astfel, mașinile electrice și hibride ar urma să primească stickere verzi numerotate cu 0, fără să se facă o diferențiere clară între acestea, în ciuda faptului că exista hibrizi care emit chiar și 118 grame de dioxid de carbon pe kilometru, așa cum este Toyota RAV 4 Hybrid.


Mașinile cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6 vor avea un sticker albastru cu numărul 6, în timp ce numărul 5 va fi galben și va fi alocat mașinilor pe benzină cu Euro 4 și ale celor cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Stickerele cu numărul 4 vor fi portocalii și vor fi alocate mașinilor cu motoare pe benzină Euro 2 și Euro 3, dar și celor cu motorizări diesel Euro 4. De asemenea, vehiculele diesel cu motoare Euro 3 vor primi un sticker gri cu numărul 3, în timp ce cele cu motoare diesel Euro 2 vor avea alocat un sticker roșu cu numărul 2.

În cadrul proiectului, mașinile non-euro, indiferent de motorizare, nu vor primi niciun sticker, însă există posibilitatea ca în cadrul legislației finale acestea să beneficieze totuși de un sticker de o altă culoare cu numărul 1.


Sticker    Motoare
0    Electrice si hibride
6    Benzina (Euro 5 si 6)
5    Benzina (Euro 4), Diesel (Euro 5 si 6)
4    Benzina (Euro 2 si 3), Diesel (Euro 4)
3    Diesel (Euro 3)
2    Diesel (Euro 2)
?    Non-euro

În acest moment este însă neclar dacă proiectul de înlocuirea a timbrului de mediu cu stickere va continua în această formă, ca urmare a faptului că ministrul Daniel Constantin a fost demis din funcție și înlocuit cu Graţiela Gavrilescu.

Via Mediafax




tokyodream:
http://www.automarket.ro/stiri/uniunea-europeana-propune-inlocuirea-vignetei-cu-o-taxa-de-autostrada-76953.html

Uniunea Europeană propune înlocuirea vignetei cu o taxă de autostradă stabilită în funcție de emisiile de dioxid de carbon

Comisia Europeană vrea să introducă un sistem prin care taxarea pe autostrăzi să se facă în funcție de emisiile de dioxid de carbon și să elimine astfel vignetele.


În prezent, statele europene utilizează două sisteme de taxare diferite pentru utilizarea drumurilor naționale și/sau a autostrăzilor. Statele din centrul și estul Europei, inclusiv România, utilizează preponderent vignete, pentru care șoferii plătesc o anumită sumă de bani în funcție de perioada de timp pe care o vor petrece într-o anumită țară. Celelalte state mizează pe taxe impuse pe unele autostrăzi în funcție de distanța parcursă, așa cum se întâmpla în țări precum Spania, Franta și, din septembrie, Germania.

Comisia Europeană vrea însă să implementeze un sistem unic valabil pentru tot teritoriul Uniunii prin introducerea unui sistem de taxare unic pentru autostrăzi.



Măsura vizează atât mașinile, cât și utilitarele, autobuzele și camioanele, iar prețurile vor depinde de cantitatea de dioxid de carbon emisă de fiecare vehicul. Astfel, mașinile mai poluante vor plăti mai mult, în timp ce mașinile cu un consum redus de dioxid e carbon vor suporta taxe mai mici.

În plus, în cazul adoptării unui astfel de proiect, vignetele ar urma să fie eliminate. Transportatorii consideră însă că ideea nu este bună, întrucât vignetele actuale sunt mai ieftine și mai ușor de achiziționat de către șoferi.

Pe de altă parte, în cadrul proiectului se menționează că țările care nu percept încă taxe de autostradă, așa cum este și România, nu sunt obligate să treacă la noul sistem. În schimb, dacă ar urma să introducă taxă pe autostrăzi în viitor, ar fi nevoite să aplice sistemul european și să elimine vignetele. Proiectul va fi publicat oficial în 31 mai și are nevoie de acordul Parlamentului European și al celor 28 de state membre pentru a intra în vigoare.

Via Automotive News

tokyodream:
http://www.autolatest.ro/stiri-masini/francezii-au-introdus-vinitele-de-aer-crit-air-2017-toate-masinile-diesel-si-pe-benzina-sunt-penalizate

Francezii au introdus vinitele de aer Crit’Air 2017! Toate masinile diesel si pe benzina sunt penalizate

Franta a introdus de ceva vreme un nou sistem de certificare al emisiilor masinilor care circula.



Este vorba de celebra vinieta Crit’Air 2017 care penalizeaza grav masinille diesel si pe cele pe benzina.

Singurele masini care sunt cu adevarat ECO sunt cele electrice sau hibride, insa 90% din segmentul masinilor ECO sunt de fapt cele care merg pe GPL.

Emisiile de noxe ale unui motor care merge pe GPL sunt cu peste 50% mai mici decat cele ale unui motor care ruleaza pe benzina.

De fapt aici trebuie spus ca toate masinile pe GPL primesc vinieta Crit’Air cu numarul 1, adica cea mai buna raportata la numarul de masini aflate in circulatie.



https://www.youtube.com/watch?v=PeVCxXHf7u8



Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă