Autor Subiect: Șeful Honda discută despre dispariția motoarelor termice  (Citit de 418 ori)

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4.601
  • Karma: 1
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Șeful Honda discută despre dispariția motoarelor termice
« : Martie 06, 2023, 05:40:46 p.m. »
Șeful Honda discută despre dispariția motoarelor termice

https://www.autoexpert.ro/seful-honda-discuta-despre-disparitia-motoarelor-termice/



Într-un interviu acordat publicației Reuters, șeful Honda, Toshihiro Mibe, discută despre potențiala extincție a motoarelor cu aprindere internă. Totodată, explică de ce motoarele termice vor rezista și după 2040.

Într-o lume care, în special în Europa și America de Nord, se îndreaptă cu capul înainte spre electrificare totală, Honda adoptă o poziție rezervată. Nu se opune acestui fenomen. Totuși, echilibrul care i-a caracterizat mereu pe japonezi este vizibil și în cazul migrării spre propulsiile pur electrice. În primul rând, CEO-ul Honda consideră că e greu să faci pur și simplu pasul spre electrice.

    ”Infrastructura încărcării bateriilor nu este la nivelul pe care ni-l dorim pentru clienții noștri”, spune șeful Honda.

Iar asta ar putea fi o barieră serioasă în calea trecerii în masă de la combustibili la curent. De aceea, Honda nu crede că încărcarea bateriilor de la priză e unica soluție care trebuie adoptată.

    ”Pe măsură ce ne îndreptăm spre neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon, ne concentrăm și pe electrificarea propriu-zisă, și pe pilele de combustie. Acestea sunt cele două componente de bază ale mobilității viitorului.”

Ei bine, încă din 2008, Honda produce modelul FCX Clarity, care adoptă tehnologia cu pile de combustie. Și, deși infrastructura de încărcare este mult mai deficitară decât la electrice, nu numai Honda mizează pe ea. Companii precum Hyundai și BMW perfecționează continuu acest gen de propulsie.

Honda FCX Clarity

Marele avantaj constă nu numai în alimentarea extrem de rapidă cu hidrogen, ci și în încărcarea automată a bateriei folosind pila de combustie. Astfel, software-ul știe singur când să încarce bateria și cu ce putere, crescându-i durata de viață.

Șeful Honda: investiții în electrice, fără eliminarea termicelor

Legat de investițiile în propulsiile pur electrice, Honda are mult de recuperat. Să nu uităm că Grupul Volkswagen, General Motors, Mercedes și alți giganți au investit miliarde în cercetare și dezvoltare până acum. Honda intenționează să aloce 40 mld. până în 2030. Totuși, nu va renunța la excelentele hibride pe care le produce. În 2030, 40% din vânzările Honda la nivel mondial ar trebui să se bazeze pe hibride și electrice.

Din cele 40 miliarde, 3,5 vor fi axate pe construcția de baterii, împreună cu LG, într-o uzină din SUA. Iar începând de anul viitor vor apărea în gamă și alte modele electrice.

    ”Lucrez cu motoare cu combustie de peste 30 de ani, deci pentru mine totul pare un pic amenințător. Dar trebuie să-mi detașez sentimentele de interesele afacerii pe care o conduc”, spune CEO-ul Honda.

Însă dincolo de orice sentimente, este vorba de cifre. Iar Honda are în derulare studii de fezabilitate pentru orice dispozitiv. De la stații de încărcare, la baterii, de la motociclete la avioane și rachete, de la curent la combustibili de înaltă performanță. Iar studiile lor arată că, cel puțin în cazul modelelor de performanță, a camioanelor și avioanelor, motorul cu combustie va dăinui până după 2040.

via Reuters
Verifica seria VIN a masinii tale prin CARVERTICAL:

 https://www.carvertical.com/ro/landing/v3?utm_source=aff&a=daimyo&b=0eb206ae

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal