PRESA ACURA & HONDA > HONDA in presa romaneasca

Stiri diverse HONDA

(1/6) > >>

tokyodream:
http://www.autobook.ro/stiri/primele-detalii-despre-honda-civic-si-coupe-si-sedan-facelift.html

Primele detalii despre Honda Civic Si Coupe si Sedan facelift

Honda a publicat primele detalii cu privire la versiunea 2014 a lui Civic Si Coupe si Civic Si Sedan. Pentru inceput, Honda a pregatit pentru versiunea coupe un exterior usor modificat.

Honda Civic Si Coupe facelift va dispune de un spoiler frontal nou, de un difuzor de aer modificat si de un eleron montat pe hayon. De asemenea, producatorul nipon va oferi un set de jante de 18 inch.

La interior, Honda Civic Si Coupe va primi in versiunea standard sistemul Smart Entry, Honda LaneWatch si un sistem audio ce functioneaza alaturi de un ecran tactil de 7 inch.

Sub capota, ambele variante ale lui Civic vin cu motorul de 2.4 litri i-VTEC. Acesta a primit o evacuare noua, iar resursele se ridica pana la 205 cai putere si 235 Nm.

tokyodream:
http://www.informatiiauto.ro/honda-reduce-productia-in-anglia-sid13764.html

Honda reduce producţia în Anglia

Honda a anunţat noi reduceri ale operaţiunilor de producţie din Marea Britanie, citând creşteri modeste ale vânzărilor în Europa, o piaţă care nu speră să-şi revină complet în următorii ani.

Honda a anunţat că plănuieşte să treacă de la trei schimburi la două, la uzina sa din Swindon, aflată în sud-estul Angliei, rezultând o pierdere estimată de 340 de locuri de muncă, ceva mai mult de 10% din totalul personalului, transmite Reuters.

Schimbarea înseamnă că Honda se aşteaptă acum să producă aproximativ 120.000 vehicule în 2014 la uzina din Anglia, principala sursă de producţie pentru piaţa europeană, în scădere faţă de producţia de anul trecut, când a livrat 140.094 vehicule. În 2013, Honda a produs cu 15% mai puţin decât în 2012.

Honda produce maşini în Anglia din 1992, aici fiind fabricate modelele Civic, Civic Tourer, CR-V şi Jazz, pentru piaţa locală şi restul Europei. Uzina din Swindon are o capacitate totală de 250.000 maşini anual.

Cota de piaţă a Honda în UE a scăzut la 1 procent, de la 1,1% cât avea anul trecut. În primele două luni din 2014, vânzările Honda în regiune au scăzut cu 10%, la 18.037 unităţi, conform datelor ACEA.

tokyodream:
www.automarket.ro/stiri/preturi-honda-jazz-hybrid-in-romania-start-de-la-19456-de-euro-55953.html

Preţuri Honda Jazz Hybrid în România: start de la 19.456 de euro

Honda a adus oficial în România noul Jazz Hybrid. Modelul japonez vine cu un ansamblu de propulsie hibrid, ce garantează un consum de numai 4.7 litri/100 de kilometri.

Dezvăluit în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris, tocmai în 2010, Honda Jazz Hybrid ajunge într-un final şi pe piaţa din România, unde va avea de înfruntat o concurenţă serioasă din partea lui Toyota Yaris Hybrid.

Prezentat live în cadrul Salonului Auto Moto de săptămâna trecut, acoperit şi de Automarket cu un reportaj de atmosferă, modelul hibrid mizează pe convingerea publicului autohton cu valori reduse ale consumului de carburant.

Modelul japonez dispune de acelaşi sistem de propulsie ca în cazul răposatului Insight, scos din producţie la începutul acestui an.


Esential :

4.5 litri/100 de km este consumul mediu anunţat de Jazz Hybrid.
88 de cai putere oferă motorul pe benzină instalat pe Jazz Hybrid.

Asta înseamnă că Jazz foloseşte un motor pe benzină i-VTEC de 1.3 litri şi 88 de cai putere, asistat de o unitate electrică. Ansamblul este asociat unei cutii de tip CVT şi poate garanta emisii de 104 g/km şi un consum mediu de numai 4.5 litri/100 de km.

Pentru a putea fi recunoscut, noul Jazz Hybrid se va individualiza prin faruri restilizate, cu elemente albastre cromate, stopuri clare, o nouă grilă frontală albastră, bare de protecţie redesenate şi un element cromat pentru designul portbagajului. Caroseria beneficiază de aceleaşi culori ca şi versiunea standard, însă plusează cu o nuanţă specială Lime Green.

Interiorul adoptă o nouă planşă de bord şi mai multe finisaje din piele, o premieră pentru modelele Jaz vândute în Europa.

Pe piaţa din România, Jazz Hybrid vine disponibil cu nivelul de echipare Elegance, care include airbaguri frontale, laterale şi cortină, sistem de control al tracţiunii şi stabilităţii (VSA), aer condiţionat automat, oglinzi electrice şi încălzite, geamuri electrice şi cu tentă, senzori de ploaie, radio CD cu MP3, padele schimbare viteze CVT, plafon panoramic, închidere centralizată şi intrare USB.

Preţul noului Jazz Hybrid în România pleacă de la 19.456 de euro cu TVA. Honda oferă însă un discount de aproape 1900 de euro. Modelul beneficiază de 5 ani garanţie sau 160.000 de kilometri.

tokyodream:
Colaborare istorică în Japonia: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Mazda şi Suzuki vor dezvolta împreună motoare

http://www.automarket.ro/stiri/colaborare-istorica-in-japonia-honda-nissan-toyota-subaru-mitsubishi-56446.html#

Toţi producătorii mari de automobile din Japonia au semnat un parteneriat prin care vor dezvolta noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă, menite să le aducă un avantaj în faţa rivalilor din Europa şi SUA.

Esential:

 30 la sută este îmbunătăţirea procentuală a eficienţei motoarelor cu ardere internă dorită de AICE până în 2020.

8 producători de automobile japonezi vor pune laolaltă cei mai buni ingineri pentru a dezvolta motoare mai eficiente.

Opt producători de automobile din Japonia vor investi 500 de milioane de yeni în dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă. Vorbim despre o colaborare istorică dintre Honda, Toyota, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Mazda, Daihatsu şi Suzuki, căreia i se vor acorda alţi 500 de milioane de yeni din partea guvernului nipon pentru a fonda o asociaţie de cercetare a motoarelor cu combustie internă, numită AICE. Asociaţia respectivă le va permite producătorilor implicaţi să-şi reducă costurile de dezvoltare pentru diferitele tehnologii folosite de viitoarele lor motorizări, în ciuda faptului că se află într-o rivalitate comercială globală. Producătorii japonezi de automobile implicaţi în acest proiect de cercetare vor realiza, cu ajutorul guvernului, colaborări similare cu cele ale jucătorilor importanţi din industria de electronice din Japonia, domeniu în care companiile şi-au unit forţele şi au fost sprijinite de guvern pentru a obţine noi tehnologii la costuri rezonabile.

Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda

"Cu apariţia hibrizilor benzină-electric şi a maşinilor alimentate cu hidrogen, gama de tehnologii pe care trebuie să o dezvolte un producător este în continuă extindere, cu toate că numărul de cercetători implicaţi nu este în creştere. Din punct de vedere tehnologic, nu cred că suntem în urma europenilor, dar în ceea ce priveşte eficienţa cu care noile tehnologii sunt implementate, suntem în spatele producătorilor din Europa", explică Keiji Ohtsu, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Honda şi noul şef al AICE.

Printre obiectivele celor de la AICE se numără studierea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare pentru motoarele diesel, înbunătăţirea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare prin calatizatoare, îmbunătăţirea eficienţei termale ale motoarelor cu combustie internă şi dezvoltarea de motoare noi în regie proprie în baza viitoarelor descoperiri. Japonezii vor să ducă randamentul termic al motoarelor cu ardere internă aproape la 50 de procente, valoare de neconceput în urmă cu zece sau 15 ani şi semnificativ mai mare decât cea actualelor motoare, de 39% pentru unităţile alimentate cu benzină şi de 40% pentru diesel-uri.



===============

Toyota este cel mai valoros brand din industria auto

http://www.automarket.ro/stiri/toyota-este-cel-mai-valoros-brand-din-industria-auto-56448.html

Toyota este considerată cea mai valoroasă marcă din industria auto conform unui top alcătuit de Milward Brown, o respectabilă firmă de cercetare de piaţă.




Toyota s-a menţinut pe prima poziţie în topul celor mai valoroase mărci auto din lume, BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands alcătuit de Milward Brown, o firmă de cercetare de piaţă. Conform aceluiaşi studiu, BMW s-a clasat pe locul doi, în timp ce Ford a avut o revenire impresionantă, urcând pe locul cinci şi depăşind mărci ca Volkswagen sau Nissan.

Conform studiului pentru anul 2014, valoarea de piaţă a mărcii Toyota a crescut cu 21%, marca japoneză valorând acum 29.6 miliarde dolari. "Toyota şi-a menţinut strategia inteligentă reuşind să facă din brandul pe care îl reprezintă un sinonim pentru calitate şi valoare. În plus continuă să dezvolte latura ecologică fiind unul din liderii în domeniul automobilelor cu propulsie hibridă", a spus Peter Walshe, directorul studiului Global BrandZ în cadrul Milward Brown.

Toyota a reuşit să controleze şi efectele a două recall-uri masive care au avut loc în 2009 şi 2010. Reputaţia mărcii a avut de suferit, dar Toyota şi-a revenit în urma acestor probleme. În plus, marca Toyota a reuşit să îşi creeze o imagine pozitivă şi să nu mai fie privită ca un constructor străin pe anumite pieţe. "Au fost probleme cu maşinile japoneze pe piaţa chineză, dar Toyota este privită ca un constructor autohton pe pieţe ca cea din Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii prin prisma locurilor de muncă create în aceste ţări", a completat Peter Walshe.

Toyota a fost pe primul loc în topul celor mai valoroase mărci auto de şapte ori în cei nouă ani în care studiul a fost realizat. În 2010 şi 2012, Toyota nu a reuşit să se claseze pe primul loc.

O creştere spectaculaosă în topul anului 2014 a fost înregistrată de Ford. Valoarea mărcii americane a crescut cu 56%, aceasta valorând acum 11.9 miliarde dolari. Ford a reuşit acest lucru deoarece a putut satisface aşteptările clienţilor atât pe plan local, cât şi global.


Germanii şi japonezii sunt la putere

Pe locul doi în topul alcătuit de Milward Brown se situează marca germană BMW, cu o creştere de 7%. Valoarea mărcii bavareze este de 25.7 miliarde dolari. În urma celor de la BMW, locul trei este ocupat de Mercedes-Benz, cu o valoare de 21.5 miliarde dolari. Honda este pe locul al patrulea în clasament, cu o valoare de 14.1 miliarde dolari.


Singura marcă din top 10 a cărei valoare de piaţă a scăzut este Volkswagen. Acest declin a făcut ca marca germană să se claseze pe locul şapte. Valoarea Volkswagen este estimată la 8.4 miliarde dolari, o scădere de 4% faţă de anul 2013. Problemele pentru Volkswagen provin din faptul că nu a profitat de creşterea înregistrată de piaţa auto americană şi din cauza volumelor mici vândute pe piaţa chineză.

În timp ce Volkswagen a pierdut un loc în topul mărcilor cu valoare mare de piaţă, marca Audi a înregistrat cea mai mare creştere dintre mărcile germane. Valoarea Audi a crescut cu 27%, marca din Ingolstadt valorând acum 7.1 miliarde dolari.

Google bate Apple în topul general

În topul general pe întreaga industrie, Google este cea mai valoroasă marcă din lume, reuşind să treacă pe primul loc după ce valoarea mărcii a crescut cu 40%. Google valorează acum 158.8 miliarde dolari, depăşind Apple, fostul loc 1 în ediţia 2013 a topului. Apple valorează acum 147.9 miliarde dolari.


Poz    Marcă    Valoare (miliarde $)    Procent
1    Toyota    29.6    +21%
2    BMW    25.7    +7%
3    Mercedes-Benz    21.5    +20%
4    Honda    14.1    +14%
5    Ford    11.8    +56%
6    Nissan    11.1    +9%
7    Volkswagen    8.4    -4%
8    Audi    7.1    +27%
9    Chevrolet    4.9    
10    Hyundai    4.6    +15%


============



tokyodream:
http://www.automarket.ro/test-drive/honda-civic-tourer-18-i-vtec-56700.html

Honda Civic Tourer
1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport

Katokusozoku

În tradiţia familiilor japoneze, succesiunea la conducerea paternală este atât de importantă, încât niponii au inventat un cuvânt special pentru a desemna acest adevărat ritual: Katokusozoku. Un element de la sine înţeles având în vedere faptul că diferitele spiţe ale unei familii japoneze trăiesc fără probleme sub acelaşi acoperiş, casa fiind văzută ca un bun sacru în care nepoţii devin copii, copiii devin părinţi şi părinţii devin bunici. Generaţie după generaţie.

Povestea succesiunii este atât de serioasă în tradiţia niponă, încât lipsa succesorilor implică deseori adoptarea unora care să preia rolul de conducători ai familiei după dispariţia părinţilor adoptivi.

Honda Civic nu a avut niciodată o versiune break, dar odată cu noua generaţie a fost nevoie de Katokusozoku. Adică de găsirea unui succesor al vechiului Civic care să se adreseze familiilor care nu se califică pentru un Accord, dar nici nu vor un hatchback adresat mai degrabă celor tineri. Partea bună este că noul Civic Tourer e atât de reuşit estetic, încât pare că Honda a creat hatchback-ul din break, nu invers. Partea şi mai bună este că Honda a reuşit să facă imposibilul: să construiască o maşină atât de încăpătoare, încât lasă în urmă chiar şi reperul Octavia, o maşină construită pentru cei care văd spaţiul ca un prim reper în achiziţie. Peste toate, însă, vine faptul că noul Civic Tourer este o maşină care are toate şansele să te scape de ideile clasice conform cărora break-urile sunt nişte dricuri cosmetizate. Dacă-i ignori motorul pe benzină puţin cam depăşit într-o eră în care turbina e literă de lege în Europa.

Honda Civic Tourer
1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport

    Pret de pornire 18.712 €
    Pret model testat 18.712 €
    Taxa auto 232 €



Motor / Transmisie

Pentru a-şi face loc pe piaţa europeană, fiecare maşină din lumea asta trebuie să se prezinte la apel cu un diesel, motorizare pe care europenii o iubesc, dar de care încep să se lepede uşor-uşor, odată cu apariţia noilor motoare turbo pe benzină de cilindree redusă. Honda oferă şi diesel, şi benzină, ultima cu motor aspirat, pe noul Civic Tourer. Lăsăm însă dieselul pentru un test ulterior şi analizăm astăzi cum se descurcă unitatea de 1.8 litri denumită oficial i-VTEC (tehnologie perfectată în ultimii ani fără întrerupere de inginerii japonezi) şi care ascunde 142 de cai putere într-un motor clasic aşa cum nu vor mai fi multe în următorii ani.

Pe scurt: vă recomandăm diesel-ul. Chiar dacă la turaţii ridicate vorbim de o maşină care sună fantastic şi care reuşeşte să-şi aşeze caii foarte liniar şi plăcut pe şosea, acest lucru înseamnă automat că vom vorbi de un consum ridicat, nu foarte apreciat de familie pe o maşină dedicată acesteia. Cuplul este şi el destul de scăzut (174 Nm) şi este disponibil sus, la 4200 rpm, semn caracteristic unei unităţi aspirate care se bazeză pe turaţie pentru a funcţiona optim, ceea ce nu te va ajuta foarte mult la urcarea unui deal, de exemplu.

Pe de altă parte, motorul pe benzină semnat de Honda este fin şi abia perceptibil prin oraş şi în modul Economic (care anesteziază maşina, dar o împinge în acelaşi timp să consume foarte puţin), ceea ce face ca rafinamentul său să fie un vârf pe care nu mulţi constructori îl ating în perioadele actuale de "zgomot". Cutia de viteze manuală este alegerea perfectă pentru cei care vor ca maşina să muşte cât mai mult caracter dinamic din cei 142 de cai disponibili. Tot la capitolul părţi bune intră şi faptul că benzina este cu vreo 2000 de euro mai ieftină decât diesel-ul de 120 de cai din dotarea lui Civic, deci economia instantanee poate fi un punct de decizie puternic.

Consum

Honda promite un consum mediu de 6.4 litri/100 km în regim mediu mixt, cu un vârf de 7.8 litri în regim urban şi o bază de 5.5 litri în afara oraşului. Ceea ce vă pot confirma este faptul că cifrele pe care le afişează Civic Tourer variază extrem de mult de modul în care veţi profita de ceea ce vă oferă maşina. Altfel spus, dacă sunteţi un familist care nu vrea decât să ajungă la destinaţie în concediu, fără ca timpul să fie o problemă, puteţi să vă bazaţi pe un consum onest de 6-6.5 litri în afara oraşului. Dacă vă gândiţi să vă rezolvaţi însă problemele în timp-record şi să vă ridicaţi la nivelul design-ului foarte agresiv al acestei maşini, puteţi să urcaţi până la 12-13 litri pe modul Sport şi în contextul în care vă aduceţi aminte că un motor aspirat este prin excelenţă unul căruia îi place zona roşie a turometrului.

Noi am lăsat maşina după un weekend cu drumuri mixte în zona a 9 litri/100 km, ceea ce înseamnă că autonomia rezervorului de 50 de litri s-ar aşeza undeva în jurul a 600 de kilometri.

În raport cu principalii rivali din segment - şi nu sunt deloc puţine modele care au motoare pe benzină de 130-150 CP între compactele break de pe piaţă! - Civic Tourer stă undeva spre coada plutonului, plătind tribut celei mai mari cilidree şi faptului că mulţi dintre concurenţii săi se bazează pe motoare turbo. Cu 5.3 litri/100 km în regim mediu mixt, cel mai bun consum este afişat de reprezentanţii VW Group (Golf Variant, Octavia Combi, Leon ST). în timp ce principalul rival japonez, Auris Touring, consumă cu 0.3 litri mai puţin cu un motor de 1.6 litri cu injecţie directă.

Performanţe

Dacă eşti fanul plecărilor rapide de pe loc, vei aprecia noul Civic Tourer doar dacă vei învăţa să struneşti turaţiile. Asta pentru că, afişând un 9.4 secunde pentru 0-100 km/h, break-ul japonez se aşează la mijlocul segmentului din punctul de vedere al performanţelor dinamice. Nu e nici un melc, precum e Auris Touring (10.5 secunde), nici cel mai rapid din segment, poziţie ocupată de Leon ST (8.4 secunde).

La viteza maximă, Civic Tourer recuperează din handicap şi merge până la 210 km/h. Autostrăzi fără limite să avem.

Interior

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care o familie le vede într-o maşină dedicată ei este spaţiul. Iar Civic Tourer se laudă cu cel mai spaţios portbagaj din segment, furându-i locul întâi la acest capitol lui Skoda Octavia Combi. Cum ştiam că Octavia este practic o hală din acest punct de vedere, am avut multe semne de întrebare legate de modul în care japonezii au compartimentat un break care din afară pare mai degrabă înrudit cu un shooting brake decât cu o maşină al cărei avantaj primar este spaţiul oferit pasagerilor.

Asta face ca primul lucru pe care l-am făcut în momentul în care am preluat maşina de test a fost să deschid hayon-ul imens. Am avut o surpriză: în mijlocul portbagajului se afla o gaură pătrată, un compartiment care poate fi ascuns sau nu în funcţie de nevoi. Portbagajul în sine este foarte lung şi bine etajat, cu îndeajuns de mult loc încât să mulţumească fără absolut nicio problemă o familie cu cinci membri. Ba mai mult, scaunele posterioare se rabatează prin apăsarea unui buton, iar maşina se transformă astfel în cel mai frumos pick-up acoperit din istorie.

Pe scurt, Civic Tourer îţi oferă 624 de litri destinaţi bagajelor, cu 14 mai mult decât rivalul ceh despre care vă vorbeam mai sus. Ar fi fost bine ca măcar o parte din acest spaţiu să fie utilizat şi în zona din faţă, pentru obiecte de mici dimensiuni, fiindcă zonele existente în acest scop sunt clar depăşite.

În rest, dacă vorbim de şofer şi pasageri, Civic Tourer este o oglindă a versiunii hatchback, iar dacă sunteţi familiarizat cu acest model nu veţi găsi mari diferenţe. Ai la dispoziţie un bord futurist, demn de un cockpit de avion, care are vreo trei display-uri pe planşă şi deasupra volanului, fiecare cu stilul său de afişaj. Iar asta mi-a dat impresia că designerii Honda au fost uşor cam nehotărâţi să aleagă linii, caractere şi culori care să unifice ansamblul vizual. Într-o lume auto care preţuieşte mai mult decât oricând simplitatea, Civic rămâne un bastion al abordării clasice, comenzile display-ului touch central fiind mici şi înghesuite în jurul acestuia.

Mi-au plăcut în schimb scaunele confortabile şi zona consolei centrale, care a beneficiat de ceea ce nu a prins bordul: simplitate.

Preţ de achiziţie

În momentul în care redactez acest text, preţul de bază al versiunii pe care am testat-o, 1.8 benzină manuală în echiparea medie Sport (singur aexistentă pe break), este o imensă surpriză. Analizând comparativ toate modelele asemănătoare din segmentul compact break în echipări asemănătoare, observăm lucruri aproape fantastice. Profitând de o promoţie de durată pe care cei de la Honda o derulează în această perioadă, preţul de bază al exemplarului de test este de 18.700 de euro, unul dintre cele mai mici din clasă. Şi vorbim de un segment în care avem Octavia Combi, Kia Cee'd Wagon sau Hyundai i30 Wagon, modele recunoscute pentru poziţionarea lor tradiţională în zona inferioară a plajei de preţuri.

De exemplu, Skoda Octavia Combi 1.4 TSI de 140 CP costă cu 200 de euro mai mult, iar pentru un Focus break trebuie să scoateţi din buzunar cu 1000 de euro mai mult. Cel mai scump model din segment este în continuare Golf Variant, care urcă la 21.500 de euro în varianta 1.4 TSI de 140 CP.

Siguranţă

Ultimele două generaţii ale lui Civic s-au cocoţat acolo unde se aşteaptă toţi clienţii lor la testele de siguranţă: în topul clasamentelor de specialitate. Cu cinci stele la EuroNCAP primite în 2012, noul Civic a reuşit să treacă şi de examenele EuroNCAP. Şi chiar dacă versiunea testată a fost cea hatchback, rezultatul se transferă automat şi în cazul variantei break, care beneficiază de aceleaşi "dedesubturi" din punct de vedere constructiv.

Civic Tourer nu dezamăgeşte nici privind lista de dotări de serie: ai airbag-uri frontale, laterale şi cortină, cameră video pentru marşarier, cruise control automat sau senzori de monitorizarea a presiunii din pneuri, ed lumină şi de ploaie. Plusăm cu sisteme precum cel de control al tracţiunii şi stabilităţii (VSA), cu direcţia servoasistată electric şi cu distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD) şi avem tabloul unei maşini bine dotate din punctul de vedere al siguranţei.

Ţinută de drum

Odată cu generaţia precedentă, Honda a transformat Civic într-una dintre cele mai atractive maşini compacte de pe piaţă, design-ul său amintind mai degrabă de turismele de circuit decât de maşini de serie plictisitoare şi triste. Acest lucru s-a transferat parţial şi către feeling-ul pe care-l ai atunci când conduci un Civic. Maşina este echilibrată, iar suspensiile reuşesc să-ţi menţină în minte imaginea unei maşini sport pe care şi-a inoculat-o voluntar design-ul. În viraje, subvirarea este prezentă în limita bunul simţ, însă construcţia corectă a maşinii nu lasă să se vadă nicio problemă majoră la acest capitol. Partea bună este că suspensia fermă nu se transformă într-o problemă în oraş, acolo unde maşina este echilibrată şi bine construită.

Ai la dispoziţie şi un sistem de suspensii reglabile, astfel că te poţi juca cu setările acestora în funcţie de preferinţe. Butonul de acţionare se află pe bord. Mi-ar fi plăcut însă ca direcţia să fie mai exactă, pentru că ea pare uşor cam moale pentru preferinţele mele.

Vizibilitate

Aspectul pseudofuturist al break-ului bazat pe Civic face ca geamurile laterale să aibă o linie atipică pentru un astfel de model, astfel că suprafeţele vitrate sunt mai mici decât în cazul multora dintre competitorii direcţi ai modelului japonez. Nu ai însă probleme în faţă şi nici în spate, luneta restrânsă a vechii generaţii Civic transformându-se pe noul Civic într-una îndeajuns de bună pentru a fi eficace la parcări şi nu numai.

Tehnologie

Honda preferă sistemul "You get what you see" în ceea ce priveşte modelele pe care le comercializează, astfel că nu vei avea prea mult alternative de personalizare a maşinii tale atunci când te vei hotărî să-ţi cumperi un Civic Tourer. Pe motorul pe benzină cu transmisie manuală ai un singur nivel de echipare, denumit Sport, care în cazul versiunii hatchback poate fi considerat unul mediu.

Maşina vine direct echipată cu elemente precum cameră de marşarier, Start-Stop, suspensii reglabile, senzori de monitorizare a presiunii în anvalope, senzori de ploaie, de lumină, oglinzi electrice încălzite, geamuri electrice faţă-spate sau lumini LED de zi. La nivelul sistemului de infotainment, Civic Tourer se prezintă cu un sistem audio USB şi cu posibilitatea conectării telefonului prin Bluetooth. Centrul de comandă este un display de 7 inch perfectabil la capitolul afişaj care poate găzdui navigaţia prin satelit. Evident, ca în cazul multor alte modele din segmentul compact, noul Civic primeşte pachete de frânare automată în caz de impact iminent sau de atenţionare la părăsirea benzii de rulare.

Design

Dacă Civic este în sine o apariţie neobişnuită şi organică într-un segment oricum foarte animat şi divers din punctul de vedere al design-ului, noul Civic Tourer este desprins din acelaşi peisaj, aspectul utilitar al break-urilor clasice fiind uitat în favoarea unor linii sexy, dinamice, atât de reuşite încât par că sunt ale unui hatchback puţin lungit. Asta în condiţiile în care, să ne amintim, vorbim de maşina cu cel mai mare spaţiu dedicat bagajelor în acest segment.

E adevărat cu opinia pozitivă nu este una unanimă şi că unii privesc noul Civic Tourer ca pe maşină excesivă, orice o însemna asta. Nouă ne place însă curajul celor de la Honda de a transforma maşina clasică de familie într-una cu adevărat atractivă.

Ne-a placut

    Preţ bun în segment
    Spaţiu enorm pentru bagaje
    Design exterior

Nu ne-a placut

    Interior complicat inutil
    Motor de turaţie care consumă mult
    Direcţie moale

Date tehnice - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport

Combustibil
Benzina
   
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
   
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
   
Lungime mm
4535
Putere maxima CP (rpm)
142 (6500)
   
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
174 (4300)
   
Inaltime mm
1480
Viteza maxima km/h
210
   
Greutate kg
1280
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
   
Ampatament mm
2595
Tractiune
fata
   
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
   
Volum portbagaj litri
624

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă