Autor Subiect: TEST cu noua Honda CR-V 1.6 i-DTEC. Familist convins  (Citit de 3033 ori)

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4.581
  • Karma: 1
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
TEST cu noua Honda CR-V 1.6 i-DTEC. Familist convins
« : Martie 18, 2014, 06:06:24 p.m. »
TEST cu noua Honda CR-V 1.6 i-DTEC. Familist convins

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/test-cu-noua-honda-cr-v-1.6-i-dtec.-familist-convins-11959610

Am condus în România noul SUV Honda CR-V cu motorul diesel de 1,6 litri i-DTEC. Un propulsor care, la un moment dat, a primit o garanţie de un milion de kilometri. Detalii în continuare.

 SUV-ul japonez Honda CR-V a ajuns la a patra generaţie, o generaţie care a reprezentat o evoluţie clară în materie de design exterior. După ce am condus varianta de top cu motor diesel de 2,2 litri şi cutie automată, a venit vremea să pun la încercare un CR-V cu noul propulsor diesel de 1,6 litri i-DTEC cuplat la o cutie de viteze manuală. Un motor care a primit, în anumite ţări din Europa, o garanţie de un milion de kilometri.

Concurenţi

Printre competitorii SUV-ului nipon Honda CR-V echipat cu acest propulsor se numără Kia Sportage 1.7 CRDi şi Nissan Qashqai 1.6 dCi (noul Nissan Qashqai nu se află în oferta importatorului la momentul scrierii acestui text). Ceilalţi concurenţi care intră de obicei în acelaşi ring cu CR-V-ul, precum Ford Kuga, Volkswagen Tiguan şi Toyota RAV4, nu pot fi echipate momentan cu motoare diesel atât de mici.

Interior

Odată ce păşeşti în interior, dai de materiale de o calitate bună, mai ales în partea de sus a planşei de bord. În partea de jos găseşti şi plastice mai tari, însă nu o să te deranjeze aproape niciodată, fiindcă nu le vezi atunci când conduci.

 Poziţia la volan e tipică unui SUV, adică destul de înaltă, astfel încât să îţi dea impresia că eşti comandantul şoselelor.

Sistemul multimedia/infotainment are butoane mari, uşor de înţeles, însă s-ar putea să te trezeşti în încurcătură dacă vrei să-ţi conectezi telefonul prin Bluetooth pentru prima dată. Mai exact, în timpul procesului de împerechere, pe ecranul din maşină apare un text care te întreabă dacă vrei să conectezi un telefon mobil, iar tu trebuie să apeşi pe NU. Mi-a luat un pic până m-am prins că nu trebuie să apăs pe DA.

Cu toate acestea, Honda CR-V reuşeşte să compenseze prin spaţiul interior foarte generos. Eu am aproape doi metri înălţime şi, de obicei, nu prea încap pe bancheta din spate dacă am reglat scaunul şoferului pentru mine. În CR-V, însă, am avut spaţiu berechet, atât la genunchi, cât şi la cap. În plus, cred că pe banchetă ar încăpea fără probleme trei adulţi, iar unul dintre argumente e că nu există un tunel de transmisie care să răpească din spaţiul disponibil pentru picioare.

 Mai mult, există câteva detalii care joacă rolul unei cărţi de vizită pe care maşina o înmânează tuturor familiştilor interesaţi de serviciile oferite de SUV-ul nipon. Detalii ca oglinda curbată încorporată în suportul pentru ochelari, în care poţi să-i supraveghezi pe copiii din spate, spaţiile de depozitare numeroase şi modul foarte inteligent prin care poţi să rabatezi bancheta.

Să spunem că ai copilul în braţe, iar portbagajul e deja plin cu bagaje, aşa că trebuie să rabatezi o parte din banchetă ca să faci loc pentru şi mai multe bagaje. Nici o problemă, trebuie doar să tragi de o manetă din portbagaj, iar bancheta va coborî automat, fără ca tu să o atingi. Iar ridicarea banchetei în poziţia iniţială se face din două mişcări. Simplu ca „bună ziua”.

Peste toate acestea se adaugă portbagajul generos, de 589 de litri, care e mai mare cu 25 de litri decât în Kia Sportage şi cu 179 de litri mai mare decât în Nissan Qashqai.

Ca să înţelegi mai bine cum arată Honda CR-V la exterior şi interior, iată un scurt videoclip de prezentare:


http://www.youtube.com/watch?v=YVANM1n3KmI


Toate aceste dotări se regăsesc, însă, pe orice Honda CR-V. Diferenţa, în acest caz, este ascunsă sub capotă.

 Performanţe, ţinută de drum

Ai putea să crezi că un SUV cu un motor de 1,6 litri e o glumă. Dar în realitate, e cât se poate de adevărat. Şi e un adevăr care îmi place, fiindcă propulsorul diesel dezvoltat de Honda se simte foarte bine în CR-V.

Cuplul apare încă de la 1.500 rpm, iar motorul reuşeşte să se achite de sarcini fără să-ţi dea impresia că lucrează din greu. Altfel spus, nu am simţit nevoia unei inimi metalice mai mari sub capotă, fiindcă unitatea de 1,6 litri i-DTEC s-a comportat exemplar.

 În acelaşi timp, motorul e destul de zgomotos, iar o parte din zgomot ajunge şi în habitaclu, mai ales la viteze mici.

Deocamdată, Honda CR-V 1.6 i-DTEC este disponibilă doar împreună cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi doar cu tracţiune pe puntea faţă. Cutia de viteze are o timonerie precisă, iar poziţia înaltă a schimbătorului de viteze ajută la selectarea uşoară a treptelor.

Lipsa unui sistem de tracţiune integrală nu este, cred eu, o problemă, fiindcă un astfel de SUV nu părăseşte aproape niciodată asfaltul. Iar pe asfalt, Honda CR-V se comportă bine. Ruliul e în limite normale pentru o maşină din această categorie, iar ţinuta de drum este orientată spre confort, deşi uneori am avut impresia că suspensia e destul de săltăreaţă.

Consum

Cifrele oficiale spun că Honda CR-V 1.6 i-DTEC are un consum mediu de 4,5 l/100 km. La sfârşitul testului, computerul de bord a afişat un consum de 7,2 l/100 km, în condiţiile am circulat mai mult prin Bucureşti. La viteze de autostradă, consumul instantaneu se stabilizează între 6 şi 8 l/100 km.

Având în vedere că maşina se afla încă în perioada de rodaj şi era echipată cu anvelope de iarnă, cred că valorile obţinute sunt cât se poate de corecte. Sunt încrezător că un consum mixt de 5 l/100 km poate fi obţinut fără prea mult efort din partea şoferului.

Concluzii

Honda CR-V cu noul motor diesel de 1,6 litri este o maşină ideală pentru o familie cu doi sau chiar trei copii. Interiorul bine gândit şi propulsorul economic sunt două atuuri pe care orice client chibzuit le-ar aprecia.

 Singura problemă este preţul. Honda CR-V 1.6 i-DTEC porneşte de la 27.516 euro cu TVA inclus, cu 8.000 de euro mai mult decât o Kia Sportage şi cu 3.000 de euro mai mult decât un Nissan Qashqai. O diferenţă de preţ foarte mare, care e destul de greu de justificat.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.



Date tehnice

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Motor: diesel, 1.597 cmc

Putere maximă: 120 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 300 Nm/2.000 rpm

Cutie de viteze: manuală cu şase trepte

Tracţiune: faţă

Acceleraţie 0-100 km/h: 11,2 secunde

Viteză maximă: 182 km/h

Volum portbagaj: 589 litri

Consum mixt teoretic: 4,5 l/100 km

Preţ de bază: 25.408 euro cu TVA inclus

Preţ model testat (fără opţionale): 27.516 euro cu TVA inclus




Verifica seria VIN a masinii tale prin CARVERTICAL:

 https://www.carvertical.com/ro/landing/v3?utm_source=aff&a=daimyo&b=0eb206ae

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal