Autor Subiect: Curtea de Justiţie a UE: "rambursarea eşalonată a taxei auto este ilegală"  (Citit de 3039 ori)

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4.824
  • Karma: 1
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Curtea de Justiţie a UE: "rambursarea eşalonată a taxei auto este ilegală"

http://www.automarket.ro/stiri/curtea-de-justitie-a-ue-rambursarea-esalonata-a-taxei-auto-este-58406.html

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a anunţat că modalitatea de rambursare a taxei auto încasate ilegal de statul român contravine normelor europene, titrează Avocatnet.ro.

Esential  = 5 ani ar dura procesul de restituire a taxei auto încasată ilegal în versiunea propusă de guvernanţii români şi declarată ilegală de CJUE.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene vine din nou în ajutorul românilor care au plătit pe nedrept taxa auto şi publică o decizie privind modalitatea de rambursare eşalonată propusă de Guvernul României, despre care reprezentanţii CJUE au decis că este neconformă cu normele europene. Mai precis, guvernanţii au decis ca rambursarea taxei auto încasată ilegal (concluzie trasă tot de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene) să fie efectuată pe parcursul a cinci ani de la momentul efectuării solicitării din partea celui care a plătit-o, în tranşe a câte 20% pe an, indiferent de cuantumul taxei. În urmă cu trei ani, aceeaşi instituţie a Uniunii Europene a stabilit că taxa auto aplicată în 2008 încălca legislaţia europeană, marcând cea de-a doua neregulă legislativă pentru aceeaşi problemă cauzată de guvernanţii României.


Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a făcut acest anunţ după ce a luat o hotărâre în privinţa unei cereri de decizie formulată de Tribunalul Sibiu în cadrul unui litigiu între o persoană fizică şi Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Sibiu alături de Administraţia Fondului de Mediu. În cazul respectivei persoane fizice, recuperarea taxei auto a fost refuzată deoarece formula de calcul folosită la momentul achitării taxei respective şi cuantumul rezultat erau diferite de normele în vigoare la momentul efectuării cererii. În urma mai multor termene în instanţă, Tribunalul Sibiu a hotărât să suspende judecarea cauzei şi să întrebe direct la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene dacă OUG 9/2013 (privind metoda de rambursare a taxei auto) contravine legislaţiei europene.


Taxa auto în formula veche discrimina clienţii vehiculelor care nu au mai fost înmatriculate în România, cumpărătorii acestora fiind obligaţi să o plătească înscrierea în circulaţie, în timp ce vehiculele deja înmatriculate nu necesitau plata acestei taxei la transcrierea dreptului de proprietate. Din 15 martie 2013, timbrul de mediu a eliminat neconcordanţa faţă de normele europene.


Răspunsul CJUE arată că sistemul de rambursare a taxei auto are ca efect exonerarea autorităţilor naţionale de obligaţia de a luat în considerare dobânzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsă între perceperea nejustificată a taxei pe poluare şi rambursarea acesteia. Formula de taxă auto aplicată în 2008 a fost modificată între timp datorită presiunilor UE, deoarece dreptul Uniunii Europene se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe poluare aplicată autovehiculelor cu ocazia primei lor înmatriculări în acest stat membru în contextul în care regimul acestei măsuri fiscale este astfel stabilit încât să descurajeze punerea în circulaţie în respectivul stat membru vehiculele de ocazie cumpărate în alte state membre, dar fără a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie cu aceleaşi specificaţii de pe piaţa naţională, cum a fost cazul când Guvernul a decis ca maşinile deja înmatriculate în România să fie scutite temporar de la plata taxei auto şi a prelungit această scutire în vederea asistării cetăţenilor la tranzacţionarea acestora, în timp ce taxa auto se aplica pentru vehiculele rulate aduse din import.

Via Avocatnet | CJUE

 

SMF spam blocked by CleanTalk
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal