Autor Subiect: Honda introduce pilotul automat predictiv....  (Citit de 1920 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tokyodream

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2.302
  • Karma: 0
  • Gen: Bărbat
  • Acura-Honda
    • DAIMYO
Honda introduce pilotul automat predictiv....
« : Ianuarie 08, 2015, 04:32:56 p.m. »
Honda introduce pilotul automat predictiv, capabil să anticipeze manevrele celorlalţi şoferi pe autostradă

http://www.automarket.ro/stiri/honda-introduce-pilotul-automat-predictiv-capabil-sa-anticipeze-manevrele-59501.html



Honda va lansa sistemul Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC), capabil să anticipeze manevrele celorlalţi participanţi la traficul pe autostradă.



După ce Volvo a inovat cât se poate de mult la capitolul predicţie, a venit rândul celor de la Honda să dea tonul în industria sistemelor de siguranţă. Se pare că japonezii le-au luat-o înainte scandinavilor şi au dezvoltat un sistem inteligent de cruise control, capabil să intuiască pericolul atunci când rulaţi pe autostradă şi cineva plănuieşte o schimbare bruscă a benzii de mers.

Sistemul a fost botezat Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) şi a fost dezvoltat de inginerii Centrelor de Dezvoltare şi Cercetare Honda din Europa şi Japonia, fiind creat special pentru condiţiile de trafic de pe Bătrânul Continent. Mai exact, traficul de pe continent a dat naştere algoritmului care stă la baza sistemului i-ACC.

Tehnologia se bazează pe o cameră video şi un sistem radar care monitorizează permanent poziţia şi comportamentul maşinilor situate pe benzile adiacente, atunci când pilotul automat este activat. Marele avantaj al sistemului este acela că poate reacţiona din timp, sigur şi mai ales confortabil.

i-ACC este un pas important în direcţia dezvoltării unei noi generaţii de sisteme de asistenţă capabile să anticipeze comportamentul participanţilor la trafic.
Honda



Scenariul pe care Honda şi l-a imaginat atunci când a gândit sistemul este simplu: un cruise control adaptiv clasic aplică frânele atunci când o maşină de pe o bandă laterală intră în raza de acţiune a senzorilor. Sistemul i-ACC monitorizează însă constant nu doar maşina din faţă ci şi din lateral, fiind capabil să reacţioneaze cu până la cinci secunde înainte de apariţia unei maşini pe banda de deplasare.

Japonezii numesc acest timp de reacţie „zonă tampon”, pentru că permite maşinii să scadă gradual viteza de deplasare şi elimină bruscarea frânei şi implicit disconfortul pasagerilor. Pentru ca cel de la volan să nu fie luat prin surprindere în aceste situaţii, Honda afişează un mesaj în zona cadranelor de bord despre reducerea vitezei.

Primul model Honda care va beneficia de noul sistem i-ACC va fi crossover-ul CR-V. El va fi disponibil şi pe piaţa din România începând cu luna aprilie a acestui an.